1. | Antonowicz, D. (2005). Uniwersytet przyszłości. Wyzwania i modele polityki. Warszawa: Instytut Spraw |
2. | Publicznych. |
3. | Bauman, Z. (2000). Ponowoczesność jako źródło cierpień. Warszawa: Sic! |
4. | Bloom, A. (1997). Umysł zamknięty. O tym, jak amerykańskie szkolnictwo wyższe zawiodło demokrację i zubożyło |
5. | dusze dzisiejszych studentów. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. |
6. | Erikson, E.H. (1970). The Life Cycle. Epigenesis of Identity. W: H. Fitzgerald (red.), Development Psychology |
7. | (s. 46–81). New York–London: W.W. Norton & Company. |
8. | Furedi, F. (2008). Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści? Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. |
9. | Giddens, A. (2006). Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: |
10. | Wydawnictwo Naukowe PWN. |
11. | Granosik, M., Gulczyńska, A. (2014). Empowerment i badania w pracy socjalnej. W: A. Gulczyńska, |
12. | M. Granosik (red.), Empowerment w pracy socjalnej: praktyka i badania partycypacyjne (s. 15–23). Warszawa: |
13. | Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. |
14. | Jezierska, B. (2003). Autonomia. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI w. (s. 244–246). |
15. | Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. |
16. | Kanafa-Chmielewska, D. (2012). Umacnianie (Empowerment) – pojęcie i istota. Współczesne Zarządzanie, |
17. | 1, 130–140. |
18. | Kosz, J. (2011). Student pokolenia Y. Forum Dydaktyczne, 7–8, 107–118. |
19. | Kromolicka, B. (2016). Zaangażowanie studentów w proces kształcenia uniwersyteckiego. Pedagogika |
20. | Szkoły Wyższej, 2 (20), 23–36. DOI: 10.18276/psw.2016.2-03. |
21. | Łukasik, B. (2013). Edukacja akademicka przestrzenią wdrażania studenta do poznawczej i egzystencjalnej |
22. | autonomii. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 22, |
23. | 253–258. |
24. | Melosik, Z. (2003). Edukacja, młodzież i kultura współczesna. Kilka uwag o teorii i praktyce pedagogicznej. |
25. | Chowanna, 1, 19–37. |
26. | Melosik, Z. (2004). Kredencjalizm: krytyka liberalnej interpretacji roli dyplomów. W: Z. Kwieciński, |
27. | B. Śliwerski (red.), Pedagogika (s. 325–351). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
28. | Obuchowski, K. (1985). Autonomia jednostki a osobowość. W: J. Reykowski, O. Owczynnikowa, |
29. | K. Obuchowski (red.), Studia z psychologii emocji, motywacji i osobowości (s. 75–100). Wrocław: Zakład |
30. | Narodowy im. Ossolińskich. |
31. | Opiłowska, M. (2009). Współcześni studenci jako stratedzy własnej kariery zawodowej: (w świetle |
32. | teorii gier i kredencjalizmu). Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4 (48), 107–126. |
33. | Pauluk, D. (2016). Współczesny uniwersytet w potocznych doświadczeniach studentów. Teraźniejszość |
34. | – Człowiek – Edukacja, 3 (75), 183–196. |
35. | Podgórska, J. (2014). Żacy. XXI. Polityka. Niezbędnik Inteligenta, 4, 86–89. |
36. | Pytka, L. (2000). Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. |
37. | Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. |
38. | Rusek, H. (2005). Współczesne młode pokolenie jako wyzwanie dla socjalizacji i wychowania. |
39. | W: T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta, B. Grabowska (red.), Przemiany społeczno-cywilizacyjne i edukacja |
40. | szkolna – problemy rozwoju indywidualnego i kształtowania się tożsamości (s. 255–267). Kraków: |
41. | Oficyna Wydawnicza Impuls. |
42. | Szafraniec, K. (2000). Stawanie się nowego aksjonormatywnego ładu. Perspektywa ujęcia międzygeneracyjnego. |
43. | Acta Universitatis Nicolai Copernici. Socjologia Wychowania, 339 (14), 3–22. |
44. | Szostek, A. (red.) (2015). Program rozwoju szkolnictwa wyższego do 2020 r. Część II. Misja społeczna uniwersytetu |
45. | w XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo SGGW. |
46. | Sztompka, P. (2017). Autonomia: fundament kultury akademickiej. W: Autonomia uczelni i środowiska |
47. | akademickiego ‒ odpowiedzialność i etos akademicki (s. 29–34). Warszawa: Instytut Problemów |
48. | Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha, Oficyna Wydawnicza SGH. |
49. | Ustawa (2004). Ustawa z 12.03.2004 o pomocy społecznej. Dz.U. 2018, poz. 1508. |