1. | Andrukowicz W., By dziecko było geniuszem. Wprowadzenie do edukacji komplementarnej, Impuls, Kraków 2012. |
2. | Andrukowicz W., Podzwonne ery profesora?, w: Przeszkody dla rozwoju humanistyki w szkołach wyższych (z pedagogiką w tle). W perspektywie troski o uniwersytet, kulturę humanistyczną i podręczniki, red. M. Jaworska-Witkowska, L. Witkowski, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011. |
3. | Andrukowicz W., Promocja kultury – kultura promocji, „Teraźniejszość – Człowiek– Edukacja” 2013, nr 1. |
4. | Goffman E., Analiza ramowa. Esej z organizacji doświadczenia, Nomos, Kraków 2010. |
5. | Merton K. R., Sociological Ambivalence and Other Essays, Free Press, New York 1976. |
6. | Jaspers K., Sytuacje graniczne, w: R. Rudziński, Jaspers, Wiedza Powszechna, Warszawa 1978. |
7. | Kwieciński Z., Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, w: Edukacja, moralność, sfera publiczna, red. J. Rutkowiak, D. Kubinowski, M. Nowak, Verba, Lublin 2007. |
8. | Pöppel E., Edingshaus A. L., Mózg – tajemniczy kosmos, PIW Warszawa 1998. |
9. | Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania, Impuls, Kraków 2009. |
10. | Witkowski L., Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na Księgę jubileuszową, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009. |