1. | Andrzejczak, A. (2015). Uniwersytet przedsiębiorczy i odpowiedzialny społecznie. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 4 (38), 117–130. |
2. | Bloom, A. (2012). Umysł zamknięty. O tym jak amerykańskie szkolnictwo wyższe zawiodło demokrację i zubożyło dusze dzisiejszych studentów, tłum. T. Bieroń. Poznań: Zysk i S-a. |
3. | Czerepaniak-Walczak, M. (2013). Wprowadzenie. W: M. Czerepaniak-Walczak (red.), Fabryki dyplomów czy universitas? (s. 10–26). Warszawa: Impuls. |
4. | Gumport, P.J. (2000). Academic restructuring: Organizational change and institutional impe- ratives. Higher Education, 39, 67–91. |
5. | Kwiek, M. (2011). Co to znaczy atrakcyjny uniwersytet? Różne konsekwencje transformacji in- stytucjonalnych dla różnych interesariuszy. W: C. Kościelniak, J. Makowski (red.), Wolność, równość, uniwersytet (s. 73–109). Warszawa: Instytut Obywatelski. |
6. | Melosik, Z. (2012). Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty [Universi- ty and Commercialization. Reconstruction of the Western Debate]. Kultura – społeczeństwo – edukacja, 1, 21–33. |
7. | Mitterer, J. (1996). Tamta strona lozo i. Przeciwko dualistycznej zasadzie poznania, tłum. M. Łuka- siewicz. Warszawa: O cyna Naukowa. |
8. | Moroz, J. (2015). Czy prawda powinna stanowić istotną wartość dla naukowców? Pedagogika Szkoły Wyższej, 1, 59–69. |
9. | Moroz, J. (2013). Jaka koncepcja wiedzy jest „potrzebna” pedagogice? Kwartalnik Pedagogiczny, 2 (228), 6–20. |
10. | Shapin, S. (2000). Rewolucja naukowa, tłum. S. Amsterdamski, Warszawa: Prószyński i S-ka. Twardowski, K. (1992). O dostojeństwie Uniwersytetu. W: K. Twardowski, Wybór pism psycho- |
11. | logicznych i pedagogicznych. (s. 461–471). Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Wissema, J.G. (2005). Technostarterzy – dlaczego i jak. Warszawa: PARP. |
12. | Zakowicz, I. (2012). Idea uniwersytetu Wilhelma von Humboldta – kontynuacja czy zmierzch? |
13. | Ogrody Nauk i Sztuk, 2, 62–74. |
14. | Zybertowicz, A. (1995). Przemoc i poznanie. Studium z nie-klasycznej socjologii wiedzy. Toruń: Uni- |
15. | wersytet Mikołaja Kopernika. |