1. | Berglar P., Maria Teresa, tłum. A. Marcinek, Warszawa 1997. |
2. | Beyer F., Friedrich der Groβe-Filmstar im Dienste Preuβens, w: Der Choral von Leuthen (publikacja dołączona do filmu Der Choral von Leuthen na DVD). |
3. | Buchloh I., Veit Harlan. Goebbels Starregisseur, Paderborn–München–Wien–Zürich 2010. |
4. | Clark Ch., Prusy. Powstanie i upadek 1600–1947, tłum. J. Szkudliński, Warszawa 2006. |
5. | Courtade F., Cadars P., Histoire du cinema nazi, Paris 1972. |
6. | Dollinger H., Friedrich II. von Preußen. Sein Bild im Wandel von zwei Jahrhunderten, München 1986. |
7. | Drewniak B., Teatr i film III Rzeszy. W systemie hitlerowskiej propagandy, Gdańsk 1972. |
8. | Ferro M., Kino i historia, tłum. T. Falkowski, Warszawa 2011. |
9. | Giesen R., Hobsch M., Hitlerjunge Quex, Jud Süss und Kolberg. Die Propagandafilme des Dritten Reiches. Dokumente und Materialen zum NS-Film, Berlin 2005. |
10. | Goebbels J., Tagebücher, red. R.G. Reuth, t. 1, 4, 5, München–Zürich 2000. |
11. | Guderian H., Wspomnienia żołnierza, tłum. J. Nowacki, Warszawa 1991. |
12. | Hamann B., Wiedeń Hitlera. Lata nauki pewnego dyktatora, tłum. J. Dworczak, Warszawa 1999. |
13. | Harlan V., Im Schatten meiner Filme, Gütersloh 1966. Kahlenberg F.P., Preuβen als Filmsujet in der Propagandasprache der NS-Zeit, w: Preuβen im Film Eine Retrospektive der Stiftung Deutsche Kinemathek, red. A. Marquardt, H. Rathsack, Berlin Hamburg 1981. |
14. | Kłys T., Niemiecki film fabularny u schyłku Republiki weimarskiej i w Trzeciej Rzeszy, w: Historia kina, t. II. Kino klasyczne, red. T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska, Kraków 2011. |
15. | Kracauer S., Teoria filmu. Wyzwolenie materialnej rzeczywistości, tłum. W. Wertenstein, Warszawa 1975. |
16. | Kracauer S., Od Caligariego do Hitlera. Z psychologii filmu niemieckiego, tłum. E. Skrzywanowa, W. Werternstein, Warszawa 1958. |
17. | Krockow Ch. v., Myśląc o Prusach, tłum. A. Kopacki, Warszawa 1993. |
18. | Moeller F., „Ich bin Künstler und sonst nichts”. Filmstars im Propagandaeinsatz, w: Hitlers Künstler. Die Kultur im Dienst des Nationalsozialismus, red. H. Sarkowicz, Frankfurt am Main–Leipzig 2004. |
19. | Moeller F., Der Filmminister. Goebbels und der Film im Dritten Reich, Berlin 1998. |
20. | Mommsen H., Narodowy socjalizm jako pozorowana modernizacja, w: Nazizm, III Rzesza a procesy modernizacji, wybór i oprac. H. Orłowski, tłum. M. Tomczak, Poznań 2000. |
21. | Noack F., Emil Jannings. Der erste deutsche Weltstar, München 2012. |
22. | Noack F., Veit Harlan. Des Teufels Regisseur, München 2000. |
23. | Preuβen aus Celluloid. Friedrich II. im Film, red. A. Dorgerloh, M. Becker, Berlin 2012. |
24. | Regel H., Die Fridericus-Filme der Weimarer Republik, w: Preußen im Film. Eine Retrospektive der Stiftung Deutsche Kinemathek, red. A. Marquardt, H. Rathsack, Berlin– Hamburg 1981. |
25. | Salmonowicz S., Fryderyk II, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk–Łódź 1981. |
26. | Schoenberner G., Das Preußenbild im deutschen Film. Geschichte und Ideologie, w: Eine Retrospektive der Stiftung Deutsche Kinemathek, red. A. Marquardt, H. Rathsack, Berlin–Hamburg 1981. |
27. | Szukała M., Między polityką a sztuką. Postacie historyczne w fabularnym filmie III Rzeszy na przykładzie Ottona v. Bismarcka, w: Konstelacja Szczecin. Aktorzy szczecińscy i kino okresu międzywojennego, red. R. Skrycki, Szczecin 2011. |
28. | Toeplitz J., Historia sztuki filmowej, t. III 1928–1933, Warszawa 1959. |
29. | Toeplitz J., Historia sztuki filmowej, t. IV 1934–1939, Warszawa 1969. |
30. | Wąsicki J., Rzesza a kraje niemieckie 1914–1949. Między unitaryzmem a federalizmem, Poznań 1977. |
31. | Der Choral von Leuthen, reż. Carl Froelich, Morisel Verlag GmbH, lizenziert durch Kinowelt 2011. |
32. | Der alte und der junge König, reż. Hans Steinhoff, Kinowelt Home Entertainment GmbH 2006. |
33. | Fridericus, reż. Johannes Meyer, Universum Film GmbH 2005. |
34. | Der Große König, reż. V. Harlan, Friedrich-Wilhelm Murnau Stiftung 2005. |