Studia Administracyjne

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Administracyjne

ISSN: 2080-5209     eISSN: 2353-284X    OAI    DOI: 10.18276/sa.2017.9-01
CC BY-SA   Open Access   ERIH PLUS

Issue archive / nr 9 2017
Komunikacja i promocja jednostek samorządu terytorialnego w Internecie
(Communication and promotion of local government units on the Internet)

Authors: Karol Sroka ORCID
Uniwersytet Szczeciński

Marek Suchanek ORCID
Uniwersytet Szczeciński
Keywords: public administration e-communication e-promotion
Data publikacji całości:2017
Page range:12 (5-16)
Cited-by (Crossref) ?:
Downloads ?: 1941

Abstract

Currently, the process of communication and promotion is of extraordinary importance. It determines the efficiency and effectiveness of an organization. This article aims to demonstrate the basic principles of effective communication and promotion with external entities, as well as within public administration. Communication is an essential part of the proper functioning of public offices. It strengthens their ability to cope with the growing demands from the petitioners. Here, we are describing the basic communication tools and ways of using them. Special attention has been paid to the importance of e-communication, as in the near future it will become the basis for functioning of public administration entities. Similarly, e-promotion is gaining in importance. For this reason, we analyzed the possibility of promoting local governments on the Internet. We demonstrated the extent to which this medium influences the positive image and development of local governments.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bajdak A., Internet w marketingu, PWE, Warszawa 2013.
2.Dzieniszewska-Naroska K., Skuteczna komunikacja między władzą lokalną a mieszkańcami za pośrednictwem Internetu, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2012.
3.Frąckiewicz E., Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
4.Kania A., Marketing w Internecie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
5.Knecht Z., Public relations w administracji publicznej, C.H. Beck, Warszawa 2006.
6.Kozłowski J., Polityka informacyjna gminy, w: Grochem o ścianę. Polityka informacyjna gminy, red. J. Regulska, Wydawnictwo Samorządowe FRDL, Warszawa 1997.
7.Matosek M., Komunikacja społeczna w realizacji strategii samorządów terytorialnych i przedsiębiorstw, „Zeszyty Naukowe WSEI” seria: „Ekonomia” 2012, nr 2(5).
8.Nowak J., Aktywność obywateli online. Teoria a praktyka, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011.
9.Podlaski A., Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media, Helion, Gliwice 2011.
10.Serafin K., Skuteczna komunikacja w podmiotach administracji publicznej, „Studia Ekonomiczne” 2013, nr 141.
11.Smalec A., Znaczenie Internetu w komunikacji marketingowej jednostek samorządu terytorialnego, „Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2011, nr 18.
12.Wojciechowski A., ECUK. Usługi w sieciach informatycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.