Studia Informatica Pomerania

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica

ISSN: 2451-0424     eISSN: 2300-410X    OAI    DOI: 10.18276/si.2016.40-08
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 40
Portale społecznościowe jako element społeczeństwa informacyjnego

Autorzy: Agnieszka Zalewska-Bochenko
Uniwersytet w Białymstoku
Słowa kluczowe: portale społecznościowe społeczeństwo informacyjne Facebook
Data publikacji całości:2016
Liczba stron:11 (87-97)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Portale społecznościowe są czynnikiem rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Odgrywają coraz większą rolę w społeczeństwie oraz gospodarce. Stanowią niejako wizytówkę użytkownika, zrzeszają jednostki o podobnych poglądach, pozwalają zaprezentować siebie, swoje poglądy, swój sposób na świat. Są bardzo popularne w społeczeństwie, a liczba użytkowników stale rośnie.Najpopularniejszym na świecie portalem społecznościowym jest powstały w 2004 roku Facebook. W 2010 roku miał już ponad 500 mln użytkowników, a dziś już ponad miliard ludzi na świecie posługuje się tym medium. W roku 2008 powstała polska wersja portalu.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Algotech (2016). Pobrane z: www.algotech.pl (16.03.2016). Czaplicka, M. (2013). Zarządzanie kryzysem w social media. Gliwice: Wydawnictwo HELION.
2.Evans, L. (2011). Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych. Gliwice: Wydawnictwo HELION.
3.Falls, J., Deckers, E. (2012). Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę. Gliwice: Wydawnictwo HELION.
4.Hartman, A., Sifonis, J., Kador, J. (2001). E-biznes – strategie sukcesu w gospodarce internetowej. Warszawa: LIBER.
5.Szymański, G., Kowalczyk, A. (2012). Rola aplikacji reklamowych Facebooka we współczesnych strategiach marketingowych. W: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 740, Studia Informatica, 31.
6.Serwis społecznościowy (2016). W: Wikipedia.pl. Pobrane z: https://pl.wikipedia.org/wiki/Serwis_ spo%C5%82eczno%C5%9Bciowy (25.01.2016)
7.Zając, J., Cyprowski, F. (2016). Czego dowiedzieliśmy się o zachowaniach i gustach Polaków podczas 5 lat badań mediów społecznościowych. Pobrane z: http://blog.sotrender.com/pl/2016/03/badania-gustow-w-social-media/ (15.03.2016)