1. | Alberich, Emilio, Ambroize Binz. Adulti e catechesi. Elementi di metodologia catechetica dell’età adulta, 69–71. Torino, 1993. |
2. | Bradley, Jonathan, Beta Copley, Helene Dubinsky, Margot Waddell, Gianna Williams. Zrozumieć nastolatka. Tłum. Hanna Jankowska, Anna Tanalska-Dulęba, 55. Warszawa, 1997. |
3. | Erikson, Erik H. The life cycle completed. Extended version with new chapter on the ninth stage of development by John M. Erikson, 32–33. New York–London, 1998. |
4. | Rydz, Elżbieta. „Kształtowanie się religijności młodzieży w wieku gimnazjalnym”. W: Wychowanie młodzieży w średnim wieku szkolnym. Część II Wychowanie religijne i katecheza, red. Józef Stala, 23–43. Tarnów, 2007. |
5. | Sękowska, M. „Neopsychoanalityczna koncepcja rozwoju psychospołecznego Erika H. Eriksona”. W: Duchowy rozwój człowieka. Fazy życia – osobowość – wiara – religijność, red. P. Socha, 101–143. Kraków, 2000. |
6. | Skowronek, Alfons. Sakramenty w ogólności. Chrzest. Bierzmowanie, 209. Włocławek, 1995. |
7. | Strojnowski, Jerzy. „Dojrzałość”. W: Encyklopedia katolicka. T. 4 (kol. 30). Lublin, 1985. |
8. | Walulik, Anna. Moderacyjne i synergiczne kształtowanie dorosłości. Propozycja typologii modeli znaczeń wiedzy religijnej na przykładzie Korespondencyjnego Kursu Biblijnego, 23, przypis 33. Kraków, 2011. |