Authors: |
Paweł
Eider
Faculty of Physical Culture and Health Promotion, University of Szczecin, Szczecin, Poland Krzysztof Wilk Faculty of Physical Culture and Health Promotion, University of Szczecin, Szczecin, Poland Michał Tarnowski Faculty of Physical Culture and Health Promotion, University of Szczecin, Szczecin, Poland Robert Terczyński Faculty of Physical Culture and Health Promotion, University of Szczecin, Szczecin, Poland |
Keywords: | selection motor skills swimming girls analysis |
Whole issue publication date: | 2017 |
Page range: | 13 (93-105) |
1. | Chalcarz, W., Merkiel, S., Pach, D., Lasak, Ż. (2008). Charakterystyka aktywności fizycznej poznańskich dzieci w wieku szkolnym. Medycyna Sportowa, 5 (24), 318–329. |
2. | Chomiak, J, Migasiewicz, J. (1998). Organizacja doboru i szkolenia dzieci uczęszczających do szkoły o profilu sportowym. In: P. Kowlaski, J. Migasiewicz (eds.), Sport pływacki i lekkoatletyczny w szkole (pp. 409–415) (Wrocław–Srebrna Góra 1996, 1997). Wrocław: AWF. |
3. | Cięszczyk, P. (2005). Próba kompleksowej oceny doboru do sportu na przykładzie zespołowych gier sportowych. Antropomotoryka, 32, 59–71. |
4. | Cięszczyk, P. (2008). Efektywność przygotowania sprawnościowego na wstępnym etapie szkolenia, jako przesłanki racjonalizacji procesu treningowego w klasach sportowych o profilu zespołowych gier sportowych. International Association of Ontokinesiologist. Szczecin. |
5. | Eider, P. (2014). Selection in swimming training- theoretical study. No. 1 in Szczecin. Centr Eur J Sport Sci., 1 (5), 65–75. |
6. | Denisiuk, L., Milicerowa, H. (1969). Rozwój sprawności motorycznej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Warszawa: PZWS. |
7. | Dziedziczak, K., Witkowski, M. (1998). Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna dzieci uprawiających pływanie. Wychowanie Fizyczne i Sport, 4, 13–20. |
8. | Grabowski, H., Szopa, J. (1991). EUROFIT. Europejski Test Sprawności Fizycznej. Kraków: AWF. |
9. | Karpiński, R., Opyrchał, C. (2008). Pływanie na Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie – analiza poziomu sportowego, wieku i budowy somatycznej pływaków. Sport Wyczynowy, 10–12, 7–23. |
10. | Kolbowicz, M. (2012). Efektywność specjalnego przygotowania fizycznego w wieloletnim procesie szkolenia sportowego wioślarzy kadry olimpijskiej. Doctoral thesis typescript. Poznań: AWF. |
11. | Kosmol, A. (1997). Pływanie na Igrzyskach w Atlancie i Barcelonie. Sport Wyczynowy, 7–8, 9–24. |
12. | Opyrchał, C., Karpiński, R., Sachnowski, K. (2005). Proces wieloletniego szkolenia pływaków wysokiej klasy. Sport Wyczynowy, 9–10, 57–67. |
13. | Osiński, W. (2011). Teoria wychowania fizycznego. Poznań: AWF. |
14. | Pietrusik, K. (1981). Kształtowanie się sprawności motorycznej oraz wydolności fizycznej u dzieci uprawiających pływanie sportowe. Roczniki Naukowe AWF, 30, 107–125. |
15. | Przewęda, R. (1981). Rozwój somatyczny i motoryczny. Warszawa: WSiP. |
16. | Socha, S. (2008). Lekkoatletyka i pływanie na Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie. Sport Wyczynowy, 10–12, 24–34. |
17. | Szopa, J., Chwała, W., Rychlewicz, T. (1998). Badania struktury zdolności motorycznych o podłożu energetycznym i trafność ich testowania. Antropomotoryka, 17, 3–41. |
18. | Torrance, B., McGuire, KA., Lewanczuk, R., McGavock, J. (2007). Overweight, physical activity and high blood pressure in children: a review literature. Vasc Health Risk Manag, 1 (3), 139–149. |
19. | Wilk K., Eider P. (2014) The evaluation of motor skills of 1–4 grade music-oriented male students in Primary School Complex. No. 2 in Szczecin. Centr Eur J Sport Sci., 2 (6), 35–58. |