W czasopiśmie CTO publikowane są następujące teksty:
Pełne wersje artykułów opublikowanych w czasopiśmie są dostępne na stronie www.wnus.edu.pl/cto bez okresu karencji ani bez żadnych barier technologicznych.
Artykuły są publikowane na licencji CC-BY-SA, a redakcje czasopism nie pobierają opłat za wydanie publikacji (APC).
Teologia:
Filozofia:
Nauki prawne:
Publikujemy również teksty z psychologii, pedagogiki i socjologii, szczególnie jeśli ich tematyka mieści się na przecięciu tych nauk z teologią.
W czasopiśmie CTO publikowane są teksty w języku polskim lub w języku angielskim. Jeżeli jednak autor zamierza przesłać tekst napisany w języku angielskim, to jest on zobowiązany do skonsultowania poprawności językowej swojego tekstu z profesjonalnym tłumaczem lub native speakerem.
Redakcja informuje autorów o swojej decyzji natychmiast po zakończeniu procesu recenzyjnego, który zwykle nie trwa dłużej niż dwa miesiące.
Nabór tekstów odbywa się w trybie ciągłym, a redakcja dba o to, by ukazywały się one zawsze w najbliższym numerze CTO. Jeżeli tekst zostanie przekazany redakcji do końca maja danego roku, to po przejściu procedury wydawniczej może on zostać opublikowany w tomie z tego roku. Jeżeli tekst zostanie przekazany później niż w maju, to należy się spodziewać publikacji w numerze z następnego roku kalendarzowego. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo odstępowania od tej reguły, z uwagi na liczbę napływających tekstów, specyficzne plany wydawnicze lub inne okoliczności mające wpływ na czas publikacji. Informację o tomie, w którym zostanie opublikowany tekst, autor otrzymuje w dniu przekazania mu decyzji o publikacji.
Autor nie wnosi żadnych opłat za publikację swojej pracy. Również redakcja nie płaci autorowi za publikację jego tekstu. Misją czasopisma nie jest działalność zarobkowa, lecz upowszechnianie wiedzy i stymulacja dyskursu naukowego.
Działalność wydawnicza czasopisma CTO jest finansowana przez Uniwersytet Szczeciński. Czasopismo nie zamieszcza reklam, a wszelkie formy marketingu bezpośredniego są dobrze ukierunkowane, nienachalne i skupione wyłącznie na promocji treści naukowych.