Redakcja CTO przyjmuje prace tylko drogą elektroniczną (prace przysyłane w formie papierowej nie będą poddawane żadnym procedurom ani odsyłane do autorów). Plik z tekstem (oraz załączniki potrzebne do zintegrowania artykułu: obrazy, niestandardowe czcionki itp.) w formacie nadającym się do otwarcia w programie Word należy przesłać za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej czasopisma. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, by zarówno treść artykułu, jak przesyłany plik, były pozbawione wszelkich znamion, wskazujących na ich autorstwo (swoje dane osobowe należy usunąć również we właściwościach pliku).
Dane autora proponowanego tekstu należy przesłać w oddzielnym pliku.
W razie problemów technicznych z odczytaniem plików, redakcja kontaktuje się z autorem, prosząc o ponowną wysyłkę materiałów lub przesłanie manuskryptu w pliku innego formatu (np. LaTeX).
W celu złożenia tekstu do publikacji w CTO należy przygotować następujące pliki:
Plik zawierający tekst artykułu powinien zawierać następujące elementy:
Osobny plik z danymi osobowymi powinien zawierać:
Zasady ogólne
Technika sporządzania przypisów
Technika sporządzania bibliografii
Po pozytywnej decyzji o przyjęciu do druku, tekst roboczy (otrzymany od autora) zostaje poddany korekcie językowej i adiustacji. Następnie redakcja odsyła pracę do autora, z prośbą o akceptację dokonanych poprawek. Autor otrzymuje również komplet dokumentów (umowy, licencje itp.), z którymi powinien się zapoznać, podpisać je i odesłać wraz z poprawioną wersją artykułu do redakcji.
Po złożeniu numeru czasopisma, zostaje on umieszczony w wersji elektronicznej na platformie Wydawnictwa Naukowego Uniwersytetu Szczecińskiego oraz wydany w formie papierowej. Autorowi przesyłany jest jeden egzemplarz papierowy, w którym znajduje się jego tekst.