Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2016.122-34
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 122 2016
Zaufanie w budowaniu kapitału społecznego profesjonalistów
(Trust in creating social capital of professionals)

Authors: Anna Pietruszka-Ortyl
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Keywords: professionals trust social capital knowledge sharing
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (359-368)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper takes the issues of the role of trust in building social capital of professionals as the next generation of knowledge workers. The starting point is consideration being dedicated to the theory of social capital and trust in the context of the specialists. Merits create presentations of trust’s levels of professionals and techniques to build trust among knowledge workers.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bendkowski J. (2011), Przesłanki rozwoju zaufania w środowisku wirtualnym,
2.w: Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji. W kierunku respektowania intere-sów pracobiorców, red. M. Gableta, A. Pietroń-Piszczek, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 223, s. 83–92, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
3.Bugdol M. (2010), Wymiary i problemy zarządzania organizacją opartą na zaufaniu, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
4.Fukuyama F. (1997), Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Warszawa – Wrocław: PWN.
5.Gajowiak M. (2012), Kapitał społeczny. Przypadek Polski, Warszawa: PWE.
6.Grudzewski W.M. i in. (2008), Zaufanie w zarządzaniu pracownikami wiedzy,
7.„E-mentor”, nr 5 (27), s. 52–56.
8.Holste J.S., Fields D. (2010), Trust and tacit knowledge sharing use, „Journal of Knowledge Management”, vol. 14, no. 1, s. 127–135.
9.Łopaciuk-Gonczaryk B. (2009), Więzi społeczne, zaufanie i kapitał społeczny,
10.w: Więzi społeczne i przemiany gospodarcze. Polska i inne kraje europejskie, red.
11.S. Golinowska, J. Wilkin, s. 32–49, Warszawa: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
12.Marcinkowska M. (2012), Kapitał społeczny przedsiębiorstwa – próba syntezy litera-tury przedmiotu, „Przegląd Organizacji”, nr 10, s. 20–22.
13.Paliszkiewicz J. (2010), Zarys koncepcji zarządzania zaufaniem, w: Zarządzanie rela-cjami międzyorganizacyjnymi. Doświadczenia i wyzwania, red. A. Adamik,
14.s. 40–54, Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
15.Paliszkiewicz J. (2013), Zaufanie w zarządzaniu, Warszawa: PWN.
16.Pietruszka-Ortyl A. (2015), Attitudes and values of professionals,
17.w: Contemporary Issues and Challenges in Human Resource Management, red.
18.K. Stankiewicz, s. 96–112, Gdańsk: Gdańsk University of Technology Faculty of Man-agement and Economics.
19.Sankowska A. (2011), Wpływ zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem. Perspekty-wa wewnątrzorganizacyjna, Warszawa: Difin.
20.Skrzypek E. (2015), Wpływ zaufania i relacji na rozwój kapitału społecznego organi-zacji, w: Funkcjonowanie i doskonalenie zarządzania – aspekty społeczne, red. U. Balon, T. Sikora, s. 155–167, Kraków: Wydawnictwo Naukowe PTTŻ.
21.Walukiewicz S. (2012), Kapitał społeczny. Skrypt akademicki, Warszawa: Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk.
22.Zając A. (2013), Stan i znaczenie kapitału ludzkiego oraz społecznego w cywilizacji wiedzy, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.