Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 117 2015
Media społecznościowe jako narzędzie budowania relacji przedsiębiorstwa z klientem
(The social media as a tool for building relationship between the company and the clients)

Authors: Katarzyna Żak
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Keywords: social media relationship customer
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (307-318)

Abstract

In today’s turbulent and competitive business world to achieve the success of the company is subject to building and maintaining lasting relationships with customers. The dynamic growth of the Internet and information and communication techniques provides new possibilities for creating a platform for interaction between the company and the customer. The paper pays particular attention to social media as a modern tool for creating relationships: the company – the customer.
Download file

Article file

Bibliography

1.Barefoot D., Szabo J. (2011), Znajomi na wagę złota, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.
2.Deszczyński B. (2013), Globalne strategie zarządzania relacjami z klientami, IX Kon-gres Ekonomistów Polskich, dokument PDF.
3.Dobiegała-Korona B. (2008), Budowa i wzrost kapitału klienta; „CEO – Magazyn Top Menedżerów”, maj.
4.Doligalski T. (2011), Współtworzenie wartości z klientami zorientowane na innych klientów, „E-mentor”, nr 1 (38).
5.Gogołek W. (2010), Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa.
6.Grzechowiak M., Jaskowska B., Małek A. (2010), Raport social media 2010, Internet Standard, Warszawa.
7.Kubiak K. (red.) (2012), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
8.Nowak D. (2012), Zarządzanie międzyorganizacyjnymi relacjami kooperacyjnymi w przedsiębiorstwach przemysłowych, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań.
9.Prahalad C.K., Krishnan M.S. (2010), Nowa era innowacji, PWN, Warszawa.
10.Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2005), Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.
11.Ramaswamy V., Gouillart F. (2010), Building the Co-Creative Enterprise, „Harvard Business Review”, October.
12.Raport Media Społecznościowe 2014.
13.Społeczeństwo informacyjne w Polsce (2013), GUS, Warszawa.
14.Społeczeństwo informacyjne w Polsce (2014), GUS, Warszawa.
15.Szymura-Tyc M. (2006), Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo A.E. Katowice, Katowice.
16.www.eurostat. eu;