Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 117 2015
Efekty wykorzystania konwergencji mediów społecznych i mobilnych w marketingu. Studium badawcze
(Effects of convergence of mobile and social media in marketing – a research study)

Authors: Beata Butryn
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Robert Kutera
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Keywords: social media mobile media marketing media convergence
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (393-402)

Abstract

The article presents the current situation on the market of social and mobile media in the context of marketing activities of Polish enterprises. The discussion focused on the search for the effects of the convergence of both media. In pursuit of gaining the purpose there are presented independent the premises of mobile and social media usage in marketing and ways how to use them. The convergence of the two categories of media has been shown in the case study and analysis of the survey results from the perspective of the consumer and enterprise in marketing communication. This article is part of a project funded by the National Science Centre awarded based on the decision number DEC-2011/03/B/HS4/04291.
Download file

Article file

Bibliography

1.Clickray, http://clickray.pl/marketing-w-mediach-spolecznosciowych [dostęp 25.01.2015].
2.eMarketer (2013), Worldwide Social Network Users: 2013 Forecast and Comparative Estimates, http://www.emarketer.com/Article/Social-Networking-Reaches-Nearly-One-Four-Around-World/1009976 [dostęp 25.01.2015].
3.Falls J., Deckers E. (2012), No Bullshit Social Media: The All-Business, No-Hype Guide to Social Media Marketing, QUE Publishing.
4.Kutera R., Łysik Ł., Machura P. (2014), Mobile and Social Technologies in Marketing Campaigns in Poland – a Research Study, P. Cunningham, M. Cunningham (Eds) eChallenges e-2014 Conference Proceedings, IIMC Ltd.
5.Łysik Ł., Kutera R. (2015), Aktywność polskich przedsiębiorstw w kanałach mobilnym i społecznym – aspekt marketingowy, referat na konferencję „Cyfryzacja i wirtualizacja gospodarki”, Szczecin – Helsinki.
6.Mikowska M. (2014), Marketing mobilny w Polsce 2013–14, raport, http://jestem.mobi/2014/02/nowy-raport-marketing-mobilny-w-polsce-2013-2014/ [dostęp 22.01.2015].
7.Spiker A., Brettel M. (2010), Effectiveness of Online Advertising Channels. A Price-level-dependent Analysis, „Journal of Marketing Management”, 3–4.
8.Sznajder A. (2014), Technologia mobilna w marketingu, Wolters Kluwer, Warszawa.
9.Szulc R., Ciszewski P. (2013), Marketing sąsiedztwa – stosowanie metod komunikacji mobilnej w działaniach marketingowych, „Marketing i Rynek”, 9.
10.VERT Digital, case study, http://vertdigital.com/work/ihg-rewards-club-location-based-mobile-advertising/ [dostęp 24.01.2015].