Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.131/1-21
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 131 (1) 2018
E-sport jako kreator nowych warunków organizacyjnych w zmiennym i dynamicznym otoczeniu
(E-SPORT AS AN EXAMPLE OF THE ORGANIZATION OF THE FUTURE)

Authors: Paweł Kuźbik
Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania
Keywords: organization of the future e-sport information society human resources management leadership
Data publikacji całości:2018-05-24
Page range:10 (211-220)
Klasyfikacja JEL: L83 M12
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The rapid development of technology, and thus the transformation of social relations forces the organization to look for "new" principles of functioning. In order to meet the future, the organiza-tion must become its active creator, be flexible with high adaptive skills for sudden changes generat-ed by the dynamic environment. In the article, the author presents the e-sport industry as an example of an organization that has all the features of an organization that, today creating organizational conditions, can be considered as an example of organization of the future.
Download file

Article file

Bibliography

1.Appelo, J. (2016). Zarządzanie 3.0. Kierowanie zespołami z wykorzystaniem metodyk Agile. War-szawa: Helion.
2.Budziewicz-Guźlecka, A. (2010). Rola e-administracji w rozwoju społeczeństwa informacyjne-go. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 58 (cz. 2).
3.Drab-Kurowska, A. (2012). Social media marketingu w marketingu XXI wieku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 26.
4.Droń, K., Jacaszek, A., Kolarz, S., Nowakowski, K. (2005). Organizacja jutra. W: P. Płoszajski (red.), Przerażony kameleon – eseje o przyszłości zarządzania. Warszawa: Fundacja Roz-woju Edukacji Menedżerskiej SGH.
5.Olbrychowski, M. (2017). Trendy HR 2017: po pierwsze organizacja przyszłości. Pobrano z: www.egospodarka.pl (8.02.2018).
6.Płoszajski, P. (2000). Organizacja przyszłości: wirtualny splot kontraktów. W: W.M. Grudzewski i I. Hejduk (red.), Przedsiębiorstwo przyszłości. Warszawa: Diffin.
7.Raport Deloitte Global Human Capital Trends 2017.
8.Raport GUS (2017). Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2017 r.
9.Sarmini, P., Bombol, P. (2017). E-sport czyli co? Cz. 2. Pobrano z: www.esportgo.prowly.com.
10.Sztengleber, J. (2017). E-sport czyli co? Cz. 1. Pobrano z: www.esportgo.prowly.com.
11.www.esportgo.prowly.com.
12.www.marketingprzykawie.pl.