Ekonomiczne Problemy Usług

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.131/2-20
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Lista wydań / nr 131 (2) 2018
Rola social mediów w działalności artystów i projektantów

Autorzy: Katarzyna Caban-Piaskowska
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi Wydział Tkaniny i Ubioru Katedra Ubioru
Słowa kluczowe: social media promocja artysta projektant
Data publikacji całości:2018-05-12
Liczba stron:8 (209-216)
Klasyfikacja JEL: L86 Z11
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Celem artykułu jest pokazanie jaką rolę odgrywają social media w działalności artystów i projektantów. W artykule opisano przyczynę zajęcia się problematyką, istotę mediów społecznościowych oraz powody ich rozwoju. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wyniki badań wstępnych przeprowadzonych w latach 2016–2018 w Akademii Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi na kierunkach tkanina i ubiór, wzornictwo i architektura wnętrz oraz rzeźba. Z analizy badań wynika, że 93% badanych artystów i projektantów korzysta z social mediów, aczkolwiek 40% z nich nie używa ich w celu promocji swojej działalności artystycznej i projektowej
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Gnat, K. Skuteczna reklama i marketing internetowy. Pobrano z: http://freshmail.pl/blog/skutecz na-reklama-i-marketing-internetowy-kompletne-vademecum-dla-firm/?fm_nvar=29d288 (13.01.2018).
2.Goban-Klas, T. (2005). Media, Historia i Współczesność. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
3.Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53 (1), 59–68.
4.Karpińska-Krakowiak, M. (2016). The effects of social networking sites on consumer–brand relationships. Journal of Computer Information Systems, 3 (56), 204–210.
5.Mangold, W.G., Faulds, D.J. (2009). Social media: the new hybrid element of the promotion mix. Bus Horizons, 4 (52), 356–365.
6.Mc Leod, A. (2005). Marketing Internetowy w praktyce [Internet Marketing in Practice] – e-book, Gliwice.
7.Facebook Pages Statistics & Number of Fans (2012). Pobrane z: http://www.socialbakers.com/ facebook-pages/brands/(13.01.2018).
8.Facebook Pages Statistics & Number of Fans (2013). Pobrane z: http://www.socialbakers.com/ facebook-pages/brands/.
9.http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-w-2017-roku-internet-pokona-telewizje (13.01.2018).
10.https://www.facebook.com/cocacolapoland/ (13.01.2018).
11.Sofres, T.N. (2009). Pokolenie XD, raport przeprowadzony na zlecenie The Walt Disney Company na grupie dzieci w wieku 8-14 lat w sześciu krajach Europy: Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy i Polska.