Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.39-13
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 866 PZFiM nr 39
Kreowanie wizerunku marki offline a online
(Offline and Online Brand Image Creation)

Authors: Aleksandra Całka
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Barbara Mróz-Gorgoń
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Keywords: online brand image offline brand image marketing communication brand
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (155-166)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The internet revolution has brought about the unprecedented changes in the behaviors of consumers. Moreover, it has generated new channels of enterprises’ and organizations' marketing communication. Marketing communication, which is carried out through the internet website and, among others, the so-called new media, i.e. social media, is called online communication whereas the traditional forms of communication are today regarded as offline communication. The paper presents the online and offline forms of marketing communications which are used most frequently by market entities. The objective of the paper is to present the differences in creating an image through offline and online forms on the basis of selected examples. There are used the Polish and foreign literature studies and the results of own research.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bajdak A., Wstęp, w: Komunikacja marketingowa. Współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, red. A. Bajdak, Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2013.
2.Drzazga M., Systemy promocji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006.
3.Kirwil L., Polskie dzieci w Internecie. Zagrożenia i bezpieczeństwo – część 2. Częściowy raport z badań EU Kids Online II przeprowadzonych wśród dzieci w wieku 9–16 lat i ich rodziców, SWPS–EU Kids Online, Warszawa 2011.
4.Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
5.Markiewicz E., Resiak-Urbanowicz M., Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa w internecie na przykładzie Międzynarodowych Targów Poznańskich, „Studia Oeconomica Posnaniensia” 2014, Vol. 2, No. 3 (264).
6.Okonek P., Wizerunek firmy w sieci – jak kreować i zarządzać marką w internecie?, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.
7.Rehman S.U., Ibrahim M.S., Integrated marketing communication and promotion, „Researchers World – Journal of Arts, Science & Commerce. International Refereed Reseach Journal” 2011, Vol. II, Iss. 4.
8.Rydel M., Budowa wizerunku firmy poprzez zintegrowaną komunikację marketingową, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Media w kreowaniu wizerunku, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 414, Szczecin 2005.
9.Rzemieniak M., Marketingowe czynniki tworzenia wartości w przedsiębiorstwach, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Media w kreowaniu wizerunku, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 414, Szczecin 2005
10.Stanowicka-Traczyk A., Instrumenty strategii kształtowania wizerunku na przykładzie miast polskich, „Studia Regionalne i Lokalne” 2007, nr 3 (29).
11.Strategie marketingowe, red. W. Wrzosek, PWE, Warszawa 2004.
12.Więcek-Janka E., Psychologiczne aspekty komunikacji marketingowej, w: Metody i narzędzia komunikacji marketingowej, red. Z. Waśkowski, Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menedżerskiej „Milenium”, Gniezno 2007.
13.Współczesne problemy przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach, red. P. Buła, Krakowska Szkoła Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2010.
14.Żaba-Nieroda R., Developing corporate image, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie nr 17, Tarnów 2011.