Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.39-14
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 866 PZFiM nr 39
Użytkownik social media i wzory jego zachowań konsumenckich na rynku turystyki muzealnej
(A Social Media User and Patterns of their Consumer Behavior on the Museum Tourism Market)

Authors: Agata Niemczyk
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Keywords: tourist museums tourism behavior social media museum tourism
Data publikacji całości:2015
Page range:14 (167-180)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the paper is to identify a participant of museum tourism who uses social media. The paper presents their socio-demographic profile and patterns of tourism behaviors. The paper shows differences in tourist behavior between those visitors to the city of Krakow who share their impressions of the visit in social media and other visitors who do not. Empirical data gathered by means of 2014 research in Krakow was used in order to verify the objectives. The practical part is preceded by theoretical considerations on museum tourism and social media.
Download file

Article file

Bibliography

1.27 Reasons You Should Never Visit Poland, www.buzzfeed.com/annaneyman/27-reasons-you-should-never-visit-poland#.qsjl4AmzX.
2.Aczel A.D., Statystyka w zarządzaniu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006.
3.Baruah T.D., Effectiveness of social media as a tool of communication and its potential for technology enabled connections: A micro-level study, „International Journal of Scientific and Research Publications” 2012, Vol. 2, Iss. 5.
4.Black G., Transforming museums in the twenty-first century, Routledge, London 2012.
5.Dejnaka A., Wirtualne światy 2.0 jako obszar działań marketingowych, „Handel Wewnętrzny” 2013, nr 3, t. 2.
6.Francuz P., Mackiewicz R., Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów, Wyd. KUL, Lublin 2007.
7.Jędrysiak T., Turystyka kulturowa, PWE, Warszawa 2008.
8.Kruczek Z., Rzeczywista wielkość ruchu turystyki kulturowej oraz dynamika jego zmian w ostatnich latach, „Turystyka Kulturowa” 2013, nr 3.
9.Mikos von Rohrscheidt A., Turystyka kulturowa: fenomen, potencjał, perspektywy, GWSHM Milenium,, Gniezno 2008.
10.Mrozowski M., Media masowe władza, rozrywka i biznes, Oficyna Wyd. ASPRA-JR, Warszawa 2001.
11.Niemczyk A., Zróżnicowanie zachowań konsumentów na rynku turystyki kulturowej, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.
12.O’Reilly T., What is Web 2.0: design patterns and business models for the next generation of software, O’Reilly Media Inc., Sebastopol, CA 2005.
13.Oferta muzealna w perspektywie oczekiwań turystyki kulturowej, „Turystyka Kulturowa” 2013, nr 7.
14.Safko L., Brake D.K., The social media bible: tactics, tools, and strategies for business success, John Wiley & Sons Inc, New Jersey 2009.
15.Seda C., Sprzedaż online, Wyd. Helion, Gliwice 2008.
16.Seweryn R., Profil turysty pozyskującego informacje o destynacji z mediów społecznościowych (na przykładzie odwiedzających Kraków), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2015 (w druku).
17.Stasiak A., Muzeum jako produkt turystyczny, w: Przemysł turystyczny, red. A. Szwichtenberg, E. Dziegieć, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2000.
18.Stasiak A., Produkt turystyczny w gospodarce doświadczeń, „Turyzm” 2013, nr 23/1.
19.Sterne J., Social media metrics. How to measure social media metrics: how to measure and optimize your marketing investment, John Wiley & Sons, New Jersey 2010.