Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2543-5574    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.53-04
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 3 (53) 2018
Wpływ audiomarketingu na decyzje zakupowe konsumentów
(The impact of audio marketing on consumer purchasing decisions)

Authors: Włodzimierz Deluga
Politechnika Koszalińska, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: sensory marketing audio marketing promotion advertisement advertising spot commercial facilities
Data publikacji całości:2018
Page range:14 (37-50)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper attempts to explain the essence of sensory marketing, and in particular audio marketing that uses music in both TV and radio commercials, and above all in sales places. The article presents the specificity of audio marketing, audio marketing in advertising spots and sales places, as well as the results of researches on the effects of using audio marketing in the consumer purchasing process. The objective of the paper is presentation of some of the implications connected with the use of the sensory marketing, more precisely audio marketing in promotion of companies and their products. The used research methods are observation and diagnostic survey.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bogurat, M. (2009). Muzyka wyciąga z portfela. Pobrano z: https://franchising.pl/abc-firma/4801/muzyka-wyciaga-portfela/ (2.08.2017).
2.Budzyński, W. (2000). Reklama, techniki skutecznej perswazji. Warszawa: Poltext.
3.Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
4.Dunaj, M. (2017). Czym jest marketing sensoryczny? Pobrano z: https://fashionbiznes.pl/czym-jest-marketing-sensoryczny/ (2.02.2018).
5.Gębarowski, M. (2007). Nowoczesne formy promocji. Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
6.Hulten, B., Broweus, N., Van Dijk, M.M. (2011). Marketing sensoryczny. Warszawa: PWE.
7.Kall, J. (2002). Reklama. Warszawa: PWE.
8.Książek, M. (2014). Muzyką w klienta. O audiomarketingu słów kilka. Pobrano z: https://marketerplus.pl/teksty/artykuly/muzyka-klienta-audiomarketingu-slow/ (2.08.2017).
9.Ławicki, J. (2006). Merchandising kreuje wrażenia. Marketing w Praktyce, 1 (95).
10.Supernat, J. (30.07.2017). MUZAK (Muzyka marketingowa). Pobrano z: www.supernat.pl/abecadlo_zarzadzania/hasla/muzak.html.