Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.47-26
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 1 (47) 2017
Sposoby postrzegania i wykorzystywania fotokodów przez klientów indywidualnych

Autorzy: Joanna Nogieć
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wydział Finansów i Zarządzania
Słowa kluczowe: konsument korzystanie z urządzeń mobilnych MicrosoftTag SnapTag EZcode Data Matrix kody QR fotokody
Data publikacji całości:2017
Liczba stron:10 (281-290)
Klasyfikacja JEL: M30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Fotokod to w języku polskim powszechna nazwa kodu dwuwymiarowego, który pozwala na zapisanie większej liczby informacji niż tradycyjny kod kreskowy. Wykorzystywany jest jako swoisty łącznik między światem rzeczywistym a wirtualnym, pozwala na szybkie przekierowanie użytkownika smartfona lub innego urządzenia mobilnego do wybranych treści internetowych. Celem artykułu jest przybliżenie istoty fotokodów oraz sposobów ich wykorzystywania przez klientów indywidualnych. W artykule zaprezentowano fragment większych badań własnych autorki, a także odwołania do wyników badań w tym obszarze prowadzonych w innych krajach.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Aquino, C., Radwanick, S. (23.02.2012). 2012 Mobile future in Focus. comScore Whitepaper. Pobrano z: www.comscore.com/Insights/Presentations_and_Whitepapers/2012/2012_Mobile_Future_in_Focus.
2.Barton, Ch., Fromm, J. Egan, Ch. (2012). The millennial consumer. Debunking stereotypes. The Boston Consulting Group. Pobrano z: https://www.bcg.com/documents/file103894.pdf.
3.Di Betta, P., Lucera, F. (2013). Segmentation, involvement and the reach-engagement relationship: evidence from a QR code advertising campaign. International Journal of Mobile Marketing, 2 (8), 30‒41.
4.Gemius (2015). E-commerce w Polsce 2015. Pobrano z: www.ecommercepolska.pl/files/1914/3738/0102/E-commerce_w_Polsce_2015.pdf.
5.Goff, R. (2011). Breaking: QR code stats revealed. MGH Modern Marketing. Pobrano z: http://mghus.com/blog/2011/03/23/breaking-qr-code-stats-revealed/ (30.03.2016).
6.Informacja o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju w 2016 r. (2017). Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
7.Jung, J., Somerstein, R., Kwon, E. (2012). Should I scan or should I go?: Young consumers’ motivations for scanning QR code advertising. International Journal of Mobile Marketing, 7 (3), 25‒37.
8.Kosiński, D. (2.02.2016). Sprzedaż tabletów ostro w dół, ale spokojnie, wielka tragedia im nie grozi. Pobrano z: www.spidersweb.pl/2016/02/sprzedaz-tabletow-spada.html.
9.Kulik, W. (30.07.2013). W aktualnym tempie tablety wyprzedzą PC w drugim kwartale 2014 roku. Pobrano z: www.benchmark.pl/aktualnosci/tablety-komputery-pc-wyniki-prognozy-q2-2014.html.
10.Lemańska, M., Zając, M. (2014). Tablety i smartfony zaleją polski rynek. Rzeczpospolita, z 9.06.2014.
11.Mikowska, M. (2015). Raport „Marketing mobilny w Polsce”. Pobrano z: http://jestem.mobi/2014/02/nowy-raport-marketing-mobilny-w-polsce-2013-2014/.
12.mobiRANK (2015). Nowy raport Polska.Jest.Mobi. Pobrano. z: https://mobirank.pl/2015/05/28/nowy-raport-polska-jest-mobi-2015/ (30.03.2016).
13.Nielsen (2014). Millennials: breaking the myths. The Nielsen Company. Pobrano z: www.exploremidtown.org/wp-content/uploads/2015/04/nielsen-millennial-report-feb-2014.pdf.
14.Przyszłość Internetu jest dotykowa. Generacja post-WIMP wskaże kierunki rozwoju sieci: mobilność, efektywność, społeczność (2012). Laboratorium Interaktywnych Technologii Ośrodek Przetwarzania Informacji. Warszawa. Pobrano z: https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/01/przyszlosc-internetu.pdf.
15.Raport: mniejsze tempo sprzedaży smartfonów. Zyskają klienci? (7.12.2015). Polskie Radio. Pobrano z: www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1554373,Raport-mniejsze-tempo-sprzedazy-smartfonow-Zyskaja-klienci.
16.Raport: sposoby korzystania z internetu w telefonie komórkowym (2.01.2012). Pobrano z: https://marketingprzykawie.pl/espresso/raport-sposoby-korzystania-z-internetu-w-telefonie-komorkowym/
17.Santos, J.F. (2015). QR Code adoption and mobile marketing practices in Portugal: An empirical study. International Journal of Marketing, Communication and New Media, 3 (5), 5‒23.
18.Świderek, T. (30.10.2013). Polski rynek wchłonie ponad 2 mln tabletów. Pobrano z: www.obserwatorfinansowy.pl/forma/analizy/polski-rynek-wchlonie-ponad-2-mln-tabletow/.
19.Tode, C. (2012). Advertisers drive 617 percent jump in magazine 2D bar codes. Pobrano z: www.mobilemarketer.com/ex/mobilemarketer/cms/news/research/11971.html.
20.UM Polska (2015). Wszystko, co chcieliście wiedzieć o contencie, a baliście się zapytać. Universal McCann. Pobrano z: www.universalmccann.pl/uploads/images/siteimg/WAVE8_online.pdf.
21.W 2015 r. sprzedaż tabletów i komórek w górę, Android liderem (2015). Pobrano z: www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-2015-r-sprzedaz-tabletow-i-komorek-w-gore-android-liderem#.