Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.48-09
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 2 (48) 2017
Zachowania konsumentów na rynku second hand

Autorzy: Agnieszka Rybowska
Akademia Morska w Gdyni, Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa
Słowa kluczowe: konsument odzież używana rynek zachowania konsumenta
Data publikacji całości:2017
Liczba stron:10 (95-104)
Klasyfikacja JEL: D11
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Zmieniające się uwarunkowania ekonomiczne i aktualne trendy w konsumpcji powodują poszukiwanie nowych sposobów zaspokajania potrzeb konsumentów. Możliwość taką daje nabywanie przedmiotów używanych. Celem artykułu jest poznanie zachowań klientów sklepów typu second hand. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że tego typu zakupy cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów poszukujących produktów oryginalnych, markowych, dobrych jakościowo, a przy tym niedrogich.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Frick, C. (2005). The Florentine ‘Rigattieri’: second hand clothing dealers and the circulation of good in the renaissance. Oxford: Berg Publishers.
2.Gregson, N., Crewe, L. (2003). Second hand cultures. New York: Bloomsbury Academic.
3.Oronowicz-Kida, E. (2012). Nazwy sklepów z odzieżą używaną w aspekcie pragmatycznym (na przykładzie południowo-wschodniej Polski). Pobrano z: www.pulib.sk/elpub2/FF/Olo
4.stiak3/pdf_doc/38-oronowicz-kida.pdf.
5.Pawlik, W. (1985). Ekonomia życia codziennego społeczności lokalnej. W: J. Kurczewski (red.), Umowa o kartki. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
6.Pietruszka, S. (2016). Portrety psychologiczne klientów sklepów z tanią odzieżą na przykładzie Polski. Pobrano z: https://repozytorium.uph.edu.pl/bitstream/handle/11331/1047/Pietruszka.S._Roguska.A._Portrety_psychologiczne_klientow_sklepow_z_tani%20_odzieza.pdf?sequence=1.
7.Radziszewska, A. (2017). Nowe wzorce konsumpcji w zachowaniach polskich konsumentów. Handel Wewnętrzny, 1 (366), 286‒297.
8.GUS (2016). Rocznik Statystyczny Handlu Zagranicznego. Warszawa:. Pobrano z: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-statystyczne/roczniki-statystyczne/rocznik-statystyczny-handlu-zagranicznego-2016,9,10.html.
9.Strasser, S. (2000). Waste and want: A social history of trash. New York: Holt Paperbacks.
10.Zalega, T. (2013). Nowe trendy w zachowaniach konsumpcyjnych miejskich gospodarstw domowych w okresie kryzysu. Marketing i Rynek, 8, 24‒31.