Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.49-18
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 3 (49) 2017
Determinanty wyboru szkoły sztuki walki

Autorzy: Mariusz Kubus
Politechnika Opolska, Wydział Inżynierii Produkcji i Logistyki
Słowa kluczowe: sztuki walki analiza skupień dobór zmiennych mapa percepcji pozycjonowanie marki
Data publikacji całości:2017
Liczba stron:10 (221-230)
Klasyfikacja JEL: C38 M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Wobec spadku zainteresowania młodzieży tradycyjnymi, wschodnimi sztukami walki, w artykule podjęto próbę zidentyfikowania czynników wpływających na tę sytuację. Wielu instruktorów ze swego hobby uczyniło istotne źródło dochodów. Pozycjonowanie ich szkół na mapie percepcji może dostarczyć cennych informacji marketingowych. W badaniu wykorzystano pomiar opinii na temat sztuk walki oraz metody wielowymiarowej analizy statystycznej. Dobór próby był celowy według zasady kuli śniegowej. W efekcie uzyskano trzy segmenty sportów walki, które pozwoliły ustalić kilka rekomendacji dla instruktorów tradycyjnych sztuk walki.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Brzezińska, J. (2015). Analiza logarytmiczno-liniowa. Teoria i zastosowania z wykorzystaniem programu R. Warszawa: C.H. Beck.
2.Gatnar, E., Walesiak, M. (2009). Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
3.Kłeczek, R., Sagan, A. (2013). Badania ilościowe wizerunku marki. W: J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan (red.), Zarządzanie marką (s. 71‒120). Warszawa: Wolters Kluwer.
4.Kramer, T. (2004). Podstawy marketingu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
5.Kubus, M. (2015). Identyfikacja potencjalnych nabywców polis ubezpieczeniowych w warunkach mocno niezbilansowanej próby uczącej. Ekonometria, 2 (48), 89–99.
6.Rószkiewicz, M. (2013). Metody ilościowe w badaniach marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
7.Sęk, M. (2015). Dobór próby przy pomocy metody kuli śniegowej (snowball sampling). W: B. Fatyga (red.), Praktyki badawcze (s. 59‒66). Warszawa: Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW.
8.Stanimir, A. (2015). Analiza korespondencji jako narzędzie do badania zjawisk ekonomicznych. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
9.www.karateculture.com.