Year: | 2019 |
# | Title | Page range | Authors | Actions |
---|---|---|---|---|
* |
strona tytułowa |
1 (1-1) | --- | More |
* |
strona redakcyjna |
1 (2-2) | --- | More |
* |
spis treści |
4 (3-6) | --- | More |
1. |
O trzech tradycjach studiowania(ABOUT THREE TRADITIONS OF STUDYING) |
14 (7-20) | Mieczysław Malewski | More |
2. |
Autonomia edukacji akademickiej w warunkach centralizmu programowego i dekretowanych efektów kształcenia(AUTONOMY OF ACADEMIC EDUCATION IN THE CONDITIONS OF PROGRAM CENTRALISM AND DECREEING OF LEARNING OUTCOMES) |
12 (21-32) | Maria Czerepaniak-Walczak | More |
3. |
What Does Autonomy in Universities Look Like? |
7 (33-39) | Julian Stern | More |
4. |
O potrzebie egzystencjalnej refleksji nad kształceniem(ABOUT THE NEED OF EXISTENTIAL AFTERTHOUGHT OVER EDUCATION) |
11 (41-51) | Julita Orzelska | More |
5. |
Autonomia, exodus, zaangażowanie(AUTONOMY, EXODUS, COMMITMENT) |
11 (53-63) | Oskar Szwabowski | More |
6. |
Autonomia uniwersytetu – między ideą a praktyką. Perspektywa filozoficzna(THE UNIVERSITY AUTONOMY – BETWEEN THEORY AND PRACTICE. PHILOSOPHICAL PERSPECTIVE) |
9 (65-73) | Piotr Domeracki | More |
7. |
Indywidualizm – autonomia – wspólnotowość(INDIVIDUALISM – AUTONOMY – COMMUNITY) |
7 (75-81) | Janina Świrko | More |
8. |
Martha Nussbaum on the silent crisis of universities |
6 (83-88) | Katarzyna Ciarcińska | More |
9. |
Autonomia w przestrzeni akademickiej – znaczenia, doświadczenia, ograniczenia(AUTONOMY IN AN ACADEMIC SPACE – MEANINGS, EXPERIENCES, CONSTRAINTS) |
16 (89-104) | Elżbieta Wołodźko | More |
10. |
Proces studiowania znaczącym komponentem jakości kształcenia w szkole wyższej(THE PROCESS OF STUDYING A SIGNIFICANT COMPONENT QUALITY OF EDUCATION IN A UNIVERSITY) |
11 (105-115) | Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska | More |
11. |
O funkcjach motywacji w dydaktyce akademickiej(SIGNIFICATION OF MOTIVATION IN UNIVERSITY DIDACTICS) |
14 (117-130) | Maria Porzucek-Miśkiewicz, Sonia Wawrzyniak | More |
12. |
Czy i ile autonomii w małej „uczelni samorządowej”?(HOW MUCH AUTONOMY, IF ANY, IN A SMALL “LOCAL-GOVERNMENT UNIVERSITY”?) |
20 (131-150) | Włodzimierz Olszewski | More |
13. |
Doświadczanie autonomii przez studentów działających w kołach naukowych(EXPERIENCING AUTONOMY BY STUDENTS WORKING IN SCIENTIFIC CIRCLES) |
11 (151-161) | Ilona Kość | More |
14. |
Autonomia niemieckiej szkoły wyższej – pomiędzy nauką a polityką (wybrane aspekty)(AUTONOMY OF THE GERMAN UNIVERSITY – BETWEEN SCIENCE AND POLITICS (SELECTED ASPECTS)) |
9 (163-171) | Aleksandra Sander | More |