1. | Barnett, R. (2004). The Purposes of Higher Education and the Changing Face of Academia. London |
2. | Review of Education, 2 (1), 60–73. DOI: 10.1080/1474846042000177483. |
3. | Baszkiewicz, J. (1997). Młodość uniwersytetów. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
4. | Beck, U. (2002). Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe |
5. | Scholar. |
6. | Brandel, F. (2006). Gramatyka cywilizacji. Warszawa: Oficyna Naukowa. |
7. | Burawoy, M. (2013). Redefinicja publicznego uniwersytetu: ramy analityczne. Praktyka Teoretyczna, |
8. | 1 (7), 13–30. DOI: https://doi.org/10.14746/prt.2013.1.2. |
9. | Castells, M. (2007). Społeczeństwo sieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
10. | Chorab, M. (2016). Funkcjonowanie studentów we współczesnej rzeczywistości uniwersyteckiej. Pedagogika |
11. | Szkoły Wyższej, 2, 127–142. DOI: 10.18276/psw.2016.2-10. |
12. | Chutorański, M. (2015). Uniwersytet to bardzo wiele różnych rzeczy… Pedagogika Szkoły Wyższej, 1, |
13. | 47–58. DOI: 10.18276/psw.2015.1-03. |
14. | Domański, H. (2002). Polska klasa średnia. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. |
15. | Domański, H., Tomescu-Dubrow, I. (2008). Wejście na rynek pracy a poziom wykształcenia. |
16. | W: H. Domański (red.), Zmiany stratyfikacji społecznej w Polsce (s. 133–152). Warszawa: IFiS PAN. |
17. | Drucker, P.F. (1999). Społeczeństwo prokapitalistyczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
18. | Furedi, F. (2008). Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści? Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. |
19. | Goćkowski, J. (1996). Ethos nauki i role uczonych. Kraków: Wydawnictwo Secesja. |
20. | Gustavsson, B. (2002). What Do We Mean by Lifelong Learning and Knowledge? International Journal |
21. | of Lifelong Education, 1 (21), 13–23. DOI: https://doi.org/10.1080/02601370110099489. |
22. | Helstein, J. (1987). Historia literatury włoskiej. Wrocław: Wydawnictwo Ossolineum. |
23. | Hetmański, M. (2013). Epistemologia informacji. Kraków: Copernicus Center Press. |
24. | Jacyno, M. (2007). Kultura indywidualizmu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
25. | Kember, D. (2009). Promoting Student-Centered Forms of Learning across on Entire University. Higher |
26. | Education, 1 (58), 1–13. DOI: http://dx.doi.org/10.1007/s10734-008-9177-6. |
27. | Knasiecka-Falbierska, K. (2014). Student – klient na współczesnym uniwersytecie. Pedagogika Szkoły |
28. | Wyższej, 1, 93–104. |
29. | Krajewski, M. (1997). Konsumpcja i współczesność. O pewnej perspektywie rozumienia świata społecznego. |
30. | Kultura i Społeczeństwo, 3 (41), 3–24. |
31. | Kromolicka, B. (2016). Zaangażowanie studentów w proces kształcenia uniwersyteckiego. Pedagogika |
32. | Szkoły Wyższej, 2, 23–36. DOI: 10.18276/psw.2016.2-03. |
33. | Kwiek, M. (2015). Międzypokoleniowa ruchliwość społeczna. Szkolnictwo wyższe a drabina edukacyjna |
34. | i zawodowa w Polsce. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2 (46), 183–213. DOI: https://doi. |
35. | org/10.14746/nsw.2015.2.7. |
36. | Le Goff, J. (red.) (1996). Człowiek średniowiecza. Warszawa–Gdańsk: Oficyna Wydawnicza VOLUMEN, |
37. | Wydawnictwo Marabut. |
38. | Lyotard, J.-F. (1997). Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy. Warszawa: Fundacja Aletheja. |
39. | Malewski, M. (2012). Edukacja akademicka w pułapce pozornego egalitaryzmu. Pedagogika Szkoły |
40. | Wyższej, 1, 17–42. |
41. | Melosik, Z. (2017). Uniwersytet współczesny i rekonstrukcje wolności akademickiej. Studia Pedagogiczne, |
42. | 50, 23–36. |
43. | Mikut, M. (2014). Zaangażowanie w studiowanie czy pozorowanie? Pedagogika Szkoły Wyższej, 1, |
44. | 105–120. |
45. | Milliken, J., Colohan, G. (2004). Quality or Control? Management in Higher Education. Journal of Higher Education Policy and Management, 3 (26), 381–391. DOI: https://doi.org/10.1080/1360080042000290221. |
46. | Readings, B. (1996). University in Ruins. Cambridge, MA: Harvard University Press. |
47. | Reykowski, J. (2013). Wolność gospodarcza jako ideologia. Studia Socjologiczne, 3 (210), 7–29. |
48. | Rhoades, G., Slaughter, S. (2004). Academic Capitalism in the New Economy: Challenges and |
49. | Choices. American Academic, 1 (1), 32–44. |
50. | Rozporządzenie (2011). Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2.11.2011 |
51. | w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego. Dz.U. nr 253, poz. 1520. |
52. | Sennett, R. (2010). Kultura nowego kapitalizmu. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie |
53. | Muza SA. |
54. | Studencka Marka (2016). Współczynnik skolaryzacji – szkolnictwo wyższe. Pobrane z: https://www.studenckamarka. |
55. | pl/serwis.php?s=73&pok=1922 (6.02.2018). |
56. | Tuchańska, B. (2012). Dlaczego prawda? Prawda jako wartość w sztuce, nauce i codzienności. Warszawa: |
57. | Wydawnictwo Poltext. |
58. | Urbaniak-Zając, D. (2017). Budowanie typów jako droga generowania teorii – wybrane rozwiązania. |
59. | Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2 (78), 115–128. |
60. | Veblen, T. (2008). Teoria klasy próżniaczej. Warszawa: Muza SA. |
61. | Zyziak, A. (2016). Punkty za pochodzenie. Powojenna modernizacja i uniwersytet w robotniczym mieście. |
62. | Kraków: NOMOS. |