Rocznik Komparatystyczny

ISSN: 2081-8718     eISSN: 2353-2831    OAI    DOI: 10.18276/rk.2024.15-13
CC BY-SA   Open Access   CEEOL  ERIH PLUS

Issue archive / 15 (2024)
W kręgu filozofii egzystencjalnej. Uwagi wokół Petera Sloterdijka książki pt. Stres a wolność – artykuł recenzyjny

Authors: Michał Peno ORCID
Uniwersytet Szczeciński
Whole issue publication date:2024
Page range:10 (211-220)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Joanna d’Arc pojawia się w świecie Króla Henryka VI Williama Szekspira, w pierwszej części jego najdłuższej sztuki, na mocy prawa boskiego. Jest wysłanniczką niebios. W sztuce tej wiele mówi się o prawie na dworze angielskim i francuskim. Dyskusje, kłótnie, intrygi dotyczą aspiracji do objęcia tronu. Skrajne emocje są wszechobecne. Nie brakuje słów i decyzji podejmowanych pod ich wpływem. Joanna d’Arc wzbudza zarówno pozytywne jak i negatywne emocje. Wypowiada się też explicite na temat lęku. Celem prezentacji jest przedstawienie sytuacji prawnej Joany d’Arc w sztuce Wiliama Szekspira pt. Król Henryk VI oraz analiza emocji, które wzbudza w fabule pierwszej części sztuki.
Download file

Article file