Authors: |
Anna
Zellma
![]() Katedra teologii pastoralnej i Katechetyki na Wydziale Teologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Edward Wiszowaty ![]() Wydział Teologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie; Instytut Nauk Prawnych, Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie |
Keywords: | school retreat hate young education prevention |
Whole issue publication date: | 2020 |
Page range: | 16 (421-436) |
1. | Bałoniak, Aleksandra, red. Szkolne rekolekcje wielkopostne. Teoria i praktyka. Poznań: Wydawnictwo św. Wojciecha, 2000. |
2. | Biela, Bogdan. „Uwarunkowania psychologiczno-społeczne przepowiadania słowa Bożego”. Studia Pastoralne 7 (2011): 100–118. |
3. | Franciszek. „Orędzie na 53 Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. «Wszyscy tworzymy jedno» (Ef 4,25). Od wirtualnych wspólnot społecznościowych do wspólnot ludzkich” (24.01.2019). Dostęp 8.04.2019. https://www.vaticannews.va/pl/papiez/news/2019-01/ papiez-oredzie-srodki-przekazu.html. |
4. | Franciszek. „Orędzie na XXXIII Światowy Dzień Młodzieży 2018 r.”. Dostęp 12.05.2019. https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/franciszek_i/przemowienia/sdm2018-lev_11022018. html. |
5. | Franciszek. „Szczęście to nie aplikacja na telefon”. Dostęp 12.05.2019. https://www.deon. pl/religia/serwis-papieski/dokumenty/przemowienia-papieskie/art,133,szczescie-to-nie-aplikacja-na-telefon-komorkowy.html. |
6. | Franciszek. Adhortacja apostolska „Evangelii gaudium” o głoszeniu Ewangelii w dzisiejszym świecie (24.11.2013). Kraków: Wydawnictwo M, 2013. |
7. | Franciszek. Posynodalna adhortacja apostolska Christus vivit do młodych i całego Ludu Bożego (23.03.2019). Kraków: Wydawnictwo M, 2019. |
8. | Garwol, Katarzyna. „Hejt w internecie – analiza zjawiska”. Edukacja – Technika – Informacja 4 (2016): 304–309. |
9. | Global Dignity Poland, Fundacja Świadomego Rozwoju. „Jak radzić sobie w sytuacji doświadczenia przez ucznia zjawiska hejtu. Materiały dla nauczycieli”. Dostęp 10.02.2019. https://www.nowaera.pl/pobieranie-pliku-6cf4bb224f7ed5fe5771a5c384058c28.pdf. |
10. | Goetz, Magdalena. „Internetowy hejt po obu stronach monitora: konsekwencje cyberprzemocy”. Dostęp 12.02.2019. http://www.swiatproblemow.pl/internetowy-hejt-po-obu-stronach-monitora-konsekwencje-cyberprzemocy. |
11. | „«Hejt»: wszystko zaczyna się od języka”. Dostęp 1.02.2019. https://prawo.gazetaprawna.pl/ artykuly/1393109,mowa-nienawisci-w-internecie-hejt.html. |
12. | Global Dignity Poland. „Wilki i owce w Internecie, czyli raport na temat hejtu wśród młodzieży”. Dostęp 1.02.2019. http://brpd.gov.pl/sites/default/files/iqs_raport_z_badania.pdf. |
13. | Heuristic. Agencja interaktywna. „Cyber – przemoc czyli agresja w Internecie – skąd się bierze”. Dostęp 20.02.2019. https://www.heuristic.pl/blog/internet/Cyber-przemoc-czyli-agresja-w-Internecie-skad-sie-bierze;211.html. |
14. | Janiga, Stanisław, Mirosław Chmielewski. „Rekolekcje szkolne w polskiej praktyce katechetycznej”. Biuletyn Edukacji Medialnej 1 (2013): 5–21. |
15. | Juza, Marta. „Hejterstwo w komunikacji internetowej: charakterystyka zjawiska, przyczyny i sposoby przeciwdziałania”. Profilaktyka Społeczna i Resocjalizacja 25 (2015): 27–50. |
16. | Katechizm Kościoła Katolickiego. Poznań: Pallottinum, 1994. |
17. | Kolek, Agnieszka. „Zachowania dyssocjalne młodzieży w przestrzeni internetowej: implikacje pedagogiczne”. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1 (2018): 47–53. |
18. | Konferencja Episkopatu Polski. Dyrektorium Katechetyczne Kościoła Katolickiego w Polsce. Kraków: WAM, 2001. |
19. | Konferencja Episkopatu Polski. Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce. Częstochowa: Edycja Świętego Pawła, 2018. |
20. | Kongregacja ds. Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów. Dyrektorium homiletyczne. Poznań: Pallottinum, 2015. |
21. | Kozak, Stanisław. Patologia cyfrowego dzieciństwa i młodości. Przyczyny, skutki, zapobieganie w rodzinach i w szkołach. Warszawa: Difin, 2014. |
22. | Kozłowski, Tomasz. „Fabryki hejterów”. Dyrektor Szkoły 6 (2017): 70–72. |
23. | Łabendowicz, Stanisław. Metodyka katechezy. Radom: Instytut Naukowo-Wydawniczy „Spatium”, 2019. |
24. | Łoskot, Małgorzata. „Hejt w sieci. Groźny przejaw uczniowskiej mowy nienawiści”. Dostęp 2.03.2019. https://www.glospedagogiczny.pl/artykul/hejt-w-sieci-grozny-przejaw-uczniowskiej-mowy-nienawisci. |
25. | Niepytalska-Osiecka, Anna. „O fejku, lajku i hejcie w polszczyźnie internetowej”. Język Polski 4 (2014): 343–352. |
26. | Pyżalski, Jacek. „Agresja elektroniczna dzieci i młodzieży – różne wymiary zjawiska”. Dostęp 3.02.2019. https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/5379/1/agresja_elektroniczna_dzieci_i_mlodziezy.pdf. |
27. | Pyżalski, Jacek. Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży. Kraków: „Impuls”, 2012. |
28. | Rębisz, Sławomir, Ilona Sikora, Katarzyna Smoleń-Rębisz. „Świadomość i skala zjawiska cyberprzemocy wśród młodzieży gimnazjalnej województwa podkarpackiego”. Edukacja – Technika – Informatyka 3 (2017): 231–238. |
29. | Rosińska, Klaudia. „Zjawisko hejtingu wśród młodzieży”. Kultura – Media – Teologia 29 (2017): 12–13. |
30. | Rozporządzenie ministra edukacji narodowej z dnia 7 czerwca 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach. Dz.U. 2017, poz. 1147. |
31. | Siemianowski, Tomasz, Konrad Kordalewski, Jerzy Iwański, Sławomir Nosarzewski. Ewolucja hejtowskiej mowy nienawiści w cyberbullying jako rzeczywiste zagrożenie bezpie¬czeństwa młodzieży i małoletnich użytkowników Internetu. Białystok: Partner Poligrafia Andrzej Kardasz, 2017. |
32. | Szymczak Emilia. Hejting jako przykład współczesnego zagrożenia w przestrzeni społecznej. Dostęp 3.02.2019. http://repozytorium.amu.edu.pl:8080/bitstream/10593/14438/1/SE_37_2015_Szymczak.pdf. |
33. | Szymkowiak, Rafał. Bomba w szkole. Poradnik rekolekcjonisty. Kraków: Wydawnictwo M, 2012. |
34. | Teodorczyk, Marcin. „Hejting jako niechlubny trend w komunikacji rówieśniczej”, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 7 (2015): 60–62. |
35. | Urbanek, Grzegorz. „Hejt jako społeczny przejaw patologii w Internecie. Próba klasyfikacji adresatów”. Kultura Bezpieczeństwa. Nauka – Praktyka – Refleksje 29 (2018): 218–237. |
36. | Walat, Wojciech. „Reakcja uczniów, nauczycieli i rodziców na zjawisko cyberprzemoc”. Dostęp 2.03.2019. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-c7242aa1-2dec-43ed-b102-3e0102e1740c/c/034_ETI_nr_Vol_6_4_Reakcja_uczniow.pdf. |
37. | Waligura-Huk, Anna. Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2015. |
38. | Wawrzyniak, Michał. Hejtoholik, czyli jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać się na tych, którzy Cię oczerniają. Gliwice: Helion, 2015. |
39. | Wilkosz, Michał. „Przepowiadanie słowa w kontekście przemian religijności młodych Niemców i Polaków”. Polonia Sacra 22, 1 (2018): 63–180. |
40. | Wiązowaty, Edward. „Technologie informacyjne w warsztacie homilisty”. Poznańskie Studia Teologiczne 29 (2015): 225–238. |
41. | Wyrostkiewicz, Michał. „Agresja bez skutków ubocznych?: chrześcijanin wobec przemocy w mediach”. Katecheta 53, 11 (2009): 47–49. |
42. | Youcat polski. Katechizm Kościoła Katolickiego dla młodych. Częstochowa: Edycja Świętego Pawła, 2011. |
43. | Zellma, Anna, Wojsław Czupryński, Hubert Tryk. Rekolekcje szkolne jako forma ewangelizacji dzieci, młodzieży i dorosłych. Olsztyn: Wydawnictwo UWM, 2018. |
44. | Zellma, Anna, Edward Wiązowaty. O Policję bliższą ludziom. Inspiracje pedagogiczne w służbie funkcjonariuszy. Szczytno: Wydawnictwo WSPoL, 2017. |