1. | Balter, Lucjan. „Wszechpośrednictwo Maryi a jedyne pośrednictwo Chrystusa”. W: „Matka Odkupiciela”. Komentarz do encykliki Redemptoris Mater, red. Stanisław Grzybek, 121–135. Kraków: Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1988. |
2. | Chmielewski, Marek. „Maryjny wymiar duchowości chrześcijańskiej. Kwestie metodologiczne”. W: Signum Magnum – duchowość maryjna, red. Marek Chmielewski. Homo Meditans 23, 19–33. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL, 2002. |
3. | Domański, Jerzy. „«Wniebowzięta – znak niezawodnej nadziei». Streszczenie encykliki «Matka Odkupiciela», V”. Rycerz Niepokalanej 7–8 (1988): 195–197. |
4. | Dylus, Franciszek. „Rola Maryi w eschatologicznym spełnieniu Kościoła”. W: „Matka Odkupiciela”. Komentarz do encykliki Redemptoris Mater, red: Stanisław Grzybek, 217–226. Kraków: Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1988. |
5. | Jan Paweł II. „Konstytucja apostolska «Fidei depositum» ogłoszona z okazji publikacji KKK opracowanego po Soborze Watykańskim II”. W: Maryja w Katechizmie Kościoła Katolickiego (materiały z sympozjum zorganizowanego przez dominikańskie Kolegium Filozoficzno-Teologiczne w Krakowie, w dniach 6–7 października 1995 r.), red. Stanisław Celestyn Napiórkowski, Bogusław Kochaniewicz, 143–144. Kraków: Bratni Zew, 1996. |
6. | Jan Paweł II. „«Wniebowzięcie Maryi w Tradycji Kościoła». Audiencja generalna 9 lipca 1997 r.”. L’Osservatore Romano 18, 10 (1997): 40–41. |
7. | Kaczmarczyk, Dariusz Maria. „Pokolenie Niewiasty”. W: Signum Magnum – duchowość maryjna, red. Marek Chmielewski. Homo Meditans 23, 67–88. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL, 2002. |
8. | Kochaniewicz, Bogusław. „Maryja w tajemnicy Boga Ojca według KKK”. W: Maryja w Katechizmie Kościoła Katolickiego (materiały z sympozjum zorganizowanego przez dominikańskie Kolegium Filozoficzno-Teologiczne w Krakowie, 6–7 października 1995 r.), red. Stanisław Celestyn Napiórkowski, Bogusław Kochaniewicz, 51–55. Kraków, 1996. |
9. | „Konstytucja apostolska «Fidei depositum» ogłoszona z okazji publikacji KKK opracowanego po Soborze Watykańskim II”. W: Maryja w Katechizmie Kościoła Katolickiego (materiały z sympozjum zorganizowanego przez dominikańskie Kolegium Filozoficzno-Teologiczne w Krakowie, 6–7 października 1995 r.), red. Stanisław Celestyn Napiórkowski, Bogusław Kochaniewicz, 51–55. Kraków: Bratni Zew, 1996. |
10. | „Konstytucja apostolska «Munificentissimus Deus»”. W: Mariologia na przełomie wieków (materiały z sympozjum zorganizowanego przez Polskie Towarzystwo Mariologiczne), red. Lucjan Balter, Piotr Maria Lenart, 65–93. Częstochowa–Niepokalanów: Polskie Towarzystwo Mariologiczne, 2001. |
11. | Krasiński, Józef. „Międzynarodowe Kongresy Mariologiczne”. Zarys historyczny i relacja uczestnika. Sandomierz: Wydawnictwo Diecezjalne, 1996. |
12. | Krupa, Andrzej. „Nauka Magisterium Kościoła o godności i władzy królewskiej Najświętszej Maryi Panny”. Ateneum Kapłańskie 60, 3 (1960): 345–363. |
13. | Mateo. Okólnik o. Mateo do przyjaciół Serca Jezusowego w sprawie ogłoszenia dogmatu Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Warszawa: Sekretarjat Intronizacji Najśw. Serca Jezusowego, 1933. |
14. | Napiórkowski, Stanisław Celestyn, Jan Usiądek. Matka i Nauczycielka. Mariologia Soboru Watykańskiego II. Niepokalanów: Polskie Towarzystwo Mariologiczne, 1992. |
15. | Napiórkowski, Stanisław Celestyn. „Dogmat o Wniebowzięciu w 50. rocznicę jego ogłoszenia”. W: Mariologia na przełomie wieków (materiały z sympozjum zorganizowanego przez Polskie Towarzystwo Mariologiczne), red. Lucjan Balter, Piotr Maria Lenart, 95–115. Częstochowa–Niepokalanów: Wydawnictwo Ojców Franciszkanów, 2001. |
16. | Napiórkowski, Stanisław Celestyn. „«Maryja w KKK». Próba syntezy”. W: Maryja w Katechizmie Kościoła Katolickiego (materiały z sympozjum zorganizowanego przez dominikańskie Kolegium Filozoficzno-Teologiczne w Krakowie, 6–7 października 1995 r.), red. Stanisław Celestyn Napiórkowski, Bogusław Kochaniewicz, 103–110. Kraków: Bratni Zew, 1996. |
17. | Napiórkowski, Stanisław Celestyn. „Z jaką Maryją w nowe tysiąclecie?”. W: Signum Magnum – duchowość maryjna, red. Marek Chmielewski. Homo Meditans 23, 179–192. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL, 2002. |
18. | Napiórkowski, Stanisław Celestyn. Matka naszego Pana. Problemy – poszukiwania – perspektywy. Tarnów: Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, 1992. |
19. | Nowak, Antoni Jozafat. „Maryja jako Signum Magnum u podstaw antropologii chrześcijańskiej”. W: Signum Magnum – duchowość maryjna, red. Marek Chmielewski. Homo Meditans 23, 149–164. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL, 2002. |
20. | Pach, Jan. „Wniebowzięcie Matki Bożej w kerygmie Prymasa Wyszyńskiego”. Salvatoris Mater 2, 4 (2000): 161–169. |
21. | Paszkowska, Teresa. „Niewiasta pełna łaski jako «żywa forma»”. W: Signum Magnum – duchowość maryjna, red. Marek Chmielewski. Homo Meditans 23, 202–209. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL, 2002. |
22. | Paweł VI. „Adhortacja apostolska «Marialis Cultus»”. W: Jak czcić Matkę Bożą?, red. Stanisław Celestyn Napiórkowski, 23–92. Niepokalanów: Wydawnictwo Ojców Franciszkanów, 1984. |
23. | Paweł VI. Adhortacja apostolska „Signum Magnum”. Niepokalanów–Lasek–Lublin: Ośrodek Formacyjny Rycerstwa Niepokalanej, 1996. |
24. | Paweł VI. „«Ogłaszam Maryję – Matką Kościoła». Przemówienie na zakończenie III Sesji Soboru Watykańskiego II – 21 XI 1964”. Dostęp 9.01.2021. https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pawel_vi/przemowienia/maryja_matka_21111964.html. |
25. | Pawłowski, Antoni. „Duchowość Maryjna w jej podstawach i przejawach”. Ateneum Kapłańskie 60, 3 (1960): 334–344. |
26. | Pawłowski, Antoni. „Ideowe założenia Konsekracji maryjnej w oparciu o rozdział VIII Konstytucji o Kościele”. Ateneum Kapłańskie 68, 5–6 (1965): 351–356. |
27. | Pawłowski, Antoni. „Wniebowzięcie Bogarodzicy jako przedmiot projektowanej definicji dogmatycznej”. Ateneum Kapłańskie 39, 46 (1947): 3–14. |
28. | Pawłowski, Antoni. „Wniebowzięcie Bogarodzicy na tle proponowanych co do definicji rozwiązań”. Ateneum Kapłańskie 40, 49 (1948): 105–122. |
29. | Pius IX. Ineffabilis Deus. Acta Pii IX. P. I. Vol. I, 615. |
30. | Pius XII. „Encyklika «Ad coeli Reginam»”. Ateneum Kapłańskie 60, 3 (1960): 323–333. |
31. | Robakowski, Józef. „Łaski pełna”. W: „Matka Odkupiciela”. Komentarz do encykliki Redemptoris Mater, red. Stanisław Grzybek, 87–108. Kraków: Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1988. |
32. | Salij, Jacek. „Maryja eschatologiczną ikoną Kościoła” (refleksja na marginesie KKK)”. W: Maryja w Katechizmie Kościoła Katolickiego (materiały z sympozjum zorganizowanego przez dominikańskie Kolegium Filozoficzno-Teologiczne w Krakowie, 6–7 października 1995 r.), red. Stanisław Celestyn Napiórkowski, Bogusław Kochaniewicz, 89–95. Kraków: Bratni Zew, 1996. |
33. | Sieńczak, Bronisław. „N.M.P. Matka naszej nadziei w świetle Redemptoris Mater”. W: „Matka Odkupiciela”. Komentarz do encykliki Redemptoris Mater, red. Stanisław Grzybek, 205–215. Kraków: Polskie Towarzystwo Teologiczne, 1988. |
34. | Stasiak, Sławomir Jan, Robert Zawiła. ABC teologii dogmatycznej, Notatki z wykładów ks. prof. Romana E. Rogowskiego. Oleśnica–Wrocław: Signum, 1993. |
35. | Ternant, Paul. „Znak”. W: Słownik teologii biblijnej, red. Xavier Leon-Dufour. Tłum. Kazimierz Romaniuk, 1143–1147. Warszawa–Poznań: Pallottinum, 1982. |
36. | Tronina, Antoni. „«Wielki znak na niebie» (Ap 12,1): Maryja, Kościół czy Chrystus?”. W: Signum Magnum – duchowość maryjna, red. Marek Chmielewski. Homo Meditans 23, 59–66. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL, 2002. |