Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-34
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Trendy w komunikacji marketingowej na rzecz marek ‒ wybrane aspekty
(Trends in Marketing Communication for Brands ‒ Selected Aspects)

Authors: Beata Tarczydło
AGH Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Zarządzania
Keywords: brand marketing communication trends case studies
Whole issue publication date:2016
Page range:12 (381-392)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article aims at providing an overview of directions in development of modern marketing communication activities for the brands. The analysis has been focussed on the following thesis: in the second decade of the 21st century, marketing communication is strongly determined by keeping abreast of market conditions (including, among other, changes in behaviours and expectations of the target recipients, technical and technological progress, and development of functionalities offered on-line). Starting from an outline of marketing communication activities for the brands of market objects, the article presents current circumstances of their initiation and implementation. Further, the results of desk research have been presented with a summary of available reports and studies on the analysed subject. The article also presents the results of the primary research with the use of case analysis methodology.
Download file

Article file

Bibliography

1.Aaker, D.A. (2004). Brand portfolio strategy: creating relevance, differentiation, energy, leverage and clarity. New York: Free Press.
2.Above the Line (20.04.2016). Wikipedia. Pobrano z: http://pl.wikipedia.org/wiki/Above_the_line.
3.Below the Line (20.04.2016). Wikipedia. Pobrano z: http://pl.wikipedia.org/wiki/Below_the_line.
4.Bonek, T., Smaga, M. (2013). Biznes na Facebooku i nie tylko. Praktyczny poradnik o promocji w mediach społecznościowych. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
5.Brogan, C., Smith, J. (2011). Zaufanie 2.0. Jak wywrzeć wpływ, zdobyć lojalność klientów i kreować markę. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
6.Effie Awards Poland 2011 (2012). Warszawa: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
7.Gorbaniuk, O. (2011). Personifikacja marki. Perspektywa psychologiczna i marketingowa. Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
8.Hackley, C. (2010). Advertising & promotion. An integrated marketing communications approach. London: Sage Publications Ltd.
9.Iwankiewicz-Rak, B. (2011). Marketing w organizacjach pozarządowych – obszary zastosowań. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
10.Janiszewska, K., Kall, J. (2012). Strategia reklamowa. Praktyczny poradnik dla menedżerów marki. Warszawa: PWE.
11.Kall, J. (2005). Tożsamość marek należących do sieci detalicznych. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
12.Kasprzycki-Rosikoń, J., Piątkowski, J. (red.). (2013). Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
13.Keller, K.L. (2011). Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki – budowanie, mierzenie i zarządzanie. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
14.Kotler, PH., Keller, K.L. (2013). Marketing. Poznań: Wydawnictwo Rebis.
15.O’Guinn, T.C., Allen, C.T., Semenik, R.J. (2012). Advertising and brand promotion. Mason: South-Western Cengage Learning.
16.Pogorzelski, J. (2015). Marka na cztery sposoby. Branding percepcyjny, emocjonalny, społeczny i kulturowy. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
17.Staszyńska, K.M. (2013). Marka. Konsument. Badacz. Spotkania na rynku. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
18.Szufnarowski, J. (20.04.2016). 360 degree campaign. Pobrano z: http://szufnar.pl/360-degree-campaign/.
19.Taranko, T. (2015). Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
20.Tarczydło, B. (2011). Budowanie społeczności wokół marki: wybrane przykłady. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 656, Studia Informatica, 28, 89–100.
21.Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.