Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-35
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Ekoznakowanie w komunikacji marketingowej
(Ecolabelling in Marketing Communications)

Authors: Iwona Wilk
Politechnika Łódzka, Wydział Organizacji i Zarządzania
Keywords: ecolabelling marketing communications sustainable development
Data publikacji całości:2016
Page range:9 (393-401)
Klasyfikacja JEL: M31 M37
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Ecolabelling plays an important role in the companies’ communication process with the market environment and encourages them to achieve better results in their ecological activities. The article aims to show the importance of ecolabelling company’s offer in its marketing communications. The article reviews selected literature concerning analyzed issues and presents the results of empirical research on the role of ecolabelling in the purchasing decisions of the respondents. The conducted research shows that ecolabels are credible instrument confirming the ecological characteristics of the product and may contribute to a better perception of the product on the market.
Download file

Article file

Bibliography

1.Adamczyk, J. (red.). (2007). Marketing. Doświadczenia i trendy. Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
2.Baker, M. (2003). The marketing book. Oxford: Butterworth-Heinemann.
3.Czaja, S., Becla, A. (2007). Ekologiczne podstawy procesów gospodarowania. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
4.Dahlstrom, R. (2011). Green marketing management. Mason: South-Western Cengage Learning.
5.Emery, B. (2012). Sustainable marketing. London: Pearson.
6.Font, X., Buckley, R. (2010). Tourism ecolabelling. Certification and promotion of sustainable management. Oxfordshire: CABI Publishing.
7.Global Ecolabelling Network (Gen) Information Paper (2004). Introduction to ecolabelling. Pobrano z: http://www.globalecolabelling.net/assets/Uploads/intro-to-ecolabelling.pdf.
8.Graczyk, A. (2008). Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
9.Hart, T., Capps, A., Bauer, M. (2011). Nonprofit guide to going green. New Jersey: John Wiley & Sons.
10.Nierzwicki, W. (2006). Zarządzanie środowiskowe. Warszawa: PWE.