Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/1-27
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 1
Budowa wizerunku wymiaru sprawiedliwości
(Creating the Image of the Justice System)

Authors: Przemysław Banasik
Politechnika Gdańska

Katarzyna Majchrzak
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Keywords: good practices judiciary reputation image identity justice system
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (339-350)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the paper is the presentation of relationships between the notions of identity, image and reputation within the judiciary; the principles of shaping the image of the justice system; good practices of building a positive image used by courts; the level of maturity of courts covered by a pilot study when it comes to using a variety of actions enhancing the image; role and possibilities of inter-organisational networks in the transfer and homogenising good practices of building a positive image of courts. The basic research methods employed in the paper are: literature studies, empirical analysis based on available secondary research, as well as personally conducted empirical research for the purposed of the paper. Also, the case study method was adopted to better illustrate the implementation process of the good practice by the name of improving the general image of the court.
Download file

Article file

Bibliography

1.Abratt R., A new approach to the corporate image management process, „Journal of Marketing Management” 1989, Vol. 5, No. 1.
2.Alvesson M., The business concept as a symbol, „International Studies of Management and Organisation” 1998, Vol. 28, No. 3.
3.Banasik P., Kadra zarządzająca a zaufanie do wymiaru sprawiedliwości, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2014, nr 4 (33).
4.Banasik P., Niestrój J., Koncepcja dobrej praktyki „Poprawa wizerunku sądu”, opracowana w ramach wdrożenia pilotażu dobrego zarządzania jednostkami wymiaru sprawiedliwości w ramach Projektu „PWP Edukacja w dziedzinie zarządzania czasem i kosztami postępowań sądowych – case management” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, Warszawa, czerwiec 2014, praca niepublikowana.
5.Banasik P., Nowe kierunki w zarządzaniu wymiarem sprawiedliwości, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2014.
6.Banasik P., Sieciowy transfer wiedzy w organizacji wymiaru sprawiedliwości, w: Budowa wartości wymiaru sprawiedliwości. Wymiar prawny, zarządczy i ekonomiczny, red. P. Banasik, Wyd. Kowalewski & Wolf, Gdańsk 2015.
7.Barich H., Kotler Ph., A framework for marketing image management, „Sloan Management Review” 1991, Vol. 32, Iss. 2.
8.Brown T.J., Cox E.L., Corporate associations in marketing and consumer research: a review, „Corporate Reputation Review” 1997, Vol. 1, No. 1–2.
9.Dąbrowski T., Majchrzak K, Zarządzanie relacjami z interesariuszami w przedsiębiorstwach przemysłu chemicznego, „Przemysł Chemiczny” 2014, nr 93/4.
10.Fombrun C.J., Reputation: realizing value from the corporate image, Harvard Business School Press, Boston 1996.
11.Gotsi M., Wilson A.M., Corporate reputation: seeking a definition, „Corporate Communications” 2001, Vol. 6, No. 1.
12.Griffin A., New strategies for reputation management, gaining control of issues, crises & corporate social responsibility, chartered institute of public relations, Kogan Page, London, Philadelphia 2008.
13.Grunig J.M., Image and substance: from symbolic to behavioral relationships, „Public Relations Review” 1993, Vol. 19, No. 2.
14.Hannington T., How to measure and manage your corporate reputation, Gower Publishing Ltd., England 2004.
15.Predicting the unpredictable: protecting retail & consumer companies against reputation risk, PricewarterhouseCoopers, 2005.
16.Rodriquez M.A., Ricart J.E., Towards the sustainable business, „Revista de Antiquos Alumnos” IESE Universidad Navarra 2002, No. 85.
17.Unijna tablica wyników wymiaru sprawiedliwości. Narzędzie wspierania skutecznego wymiaru sprawiedliwości i wzrostu gospodarczego, komunikat Komisji z 27.03.2013 r. do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Banku Centralnego, Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów, Komisja Europejska, Bruksela 2013.