Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.39-01
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 866 PZFiM nr 39
Opakowanie jako źródło informacji o produktach żywnościowych
(Packaging as a Source of Information about Food Products)

Authors: Piotr Cyrek
Uniwersytet Rzeszowski
Keywords: retail trade packaging information food products
Data publikacji całości:2015
Page range:14 (9-22)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper presents results of own research which were conducted among the group of 900 clients of food retail trade. Because of essential role of self-service in food retailing, attractive packaging of products becomes more and more important. Apart from its protective and transport functions packaging has to fulfill an information function, especially within conditions of limited engagement of sale staff in selling operations. The paper is an attempt to verify a position of food products’ packaging in a structure of information channels. Moreover, a scale of usage of quality certificates placed on packages to determine purchases of diversified groups of clients was analyzed as well.
Download file

Article file

Bibliography

1.Adamowicz M., Jasiulewicz A., Znakowanie produktów spożywczych jako instrument marketingu i zapewniania bezpieczeństwa żywnościowego, Wyd. SGGW, Warszawa 2003.
2.Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd. Helion, Gliwice 2006.
3.Chudy S., Pietraszewski M., Ekonomika handlu. Część 1, Wyd. eMPi2, Poznań 2003.
4.Chwałek J., Nowoczesny sklep, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1993.
5.Co nowego w opakowaniach żywności?, http://www.izz.waw.pl/pl/eufic?id=124.
6.Hernik J., Informacja czy manipulacja? Analiza na przykładzie wybranych reklam, Acta Universitatis Nicolai Copernici, Zarządzanie XL, vol. 40, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013.
7.Jeznach M., Jakość produktu spożywczego wśród kryteriów wyboru stosowanych przez współczesnego konsumenta, „Handel Wewnętrzny” 2012, wrzesień–październik.
8.Michalski E., Marketing, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004.
9.Opakowania w działaniach marketingowych, http://opakowania.com.pl/Wiadomo%C5%9Bci/Opakowania-w-dzia%C5%82aniach-marketingowych-26420.html.
10.Opakowanie, http://mfiles.pl/pl/index.php/Opakowanie.
11.Ustawa z 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, DzU z 2013, poz. 888.