Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.47-30
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (47) 2017
Targi turystyczne jako forma promocji miast i regionów turystycznych
(Tourism Fairs as a Form of Promotion of Cities and Tourist Regions)

Authors: Piotr Zawadzki
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki
Keywords: territorial marketing promotion of a tourist region tourist fairs
Data publikacji całości:2017
Page range:10 (321-330)
Klasyfikacja JEL: Z33
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The purpose of the paper is to present the issues related to the promotion of tourism regions using the promotional tools which are fairs. The theoretical part of the article presents the problem of product promotion of cities and tourist regions, as well as its impact on the development of territorial units. The author also presents the essence and characteristics of activities related to the organization of fairs, as well as the development of trade fairs in Poland in recent years. In the final section he presents examples of the use of this promotion element on the example of the district of Jelenia Góra. Tourist fairs are presented in which Jelenia Góra region participates, as well as the annual event of TOURTEC fair, organized by the district of Jelenia Góra.
Download file

Article file

Bibliography

1.Gębarowski, M. (2010). Współczesne targi. Gdańsk: Wydawnictwo Regan Press.
2.Gębarowski, M. (2011). Targi jako narzędzie aktywności marketingowej instytucji naukowych i badawczych. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, 2, 81–100.
3.Kaczmarek, J., Stasiak, A., Włodarczyk, B. (2010). Produkt turystyczny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
4.Panasiuk, A. (red.). (2013). Marketing w turystyce i rekreacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
5.Rawski, M. (2010). Wybrane trudności realizacji aspektu czynnościowego w marketingu terytorialnym. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 596. Ekonomiczne Problemy Usług, 56, 61–74.
6.Raszkowski, A. (2013). Marketing miejsc w kontekście wzmacniania i kształtowania tożsamości terytorialnej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 775. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 30, 225–234.
7.Szromnik, A. (red.). (2015). Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia. Kraków–Legionowo: Wydawnictwo edu-Libri.
8.Zawadzki, P. (2014). Wykorzystanie wizerunku znanych osób w promocji miasta na przykładzie Jeleniej Góry. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 824. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 35, 129–142.