Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.43-08
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Lista wydań / nr 2 (43) 2016
Rola systemów klasy CRM w zakresie kształtowania dynamicznego wzrostu wartości firmy sektora MSP

Autorzy: Marian Krupa
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu, Instytut Zarządzania i Inżynierii Produkcji
Słowa kluczowe: analityczny CRM operacyjny CRM zarządzanie wartością cykl życia firmy marketing relacji zarządzanie relacjami z klientem
Data publikacji całości:2016
Liczba stron:13 (91-103)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Rozwój każdej firmy jest uzależniony przede wszystkim od umiejętności zbudowania trwałych relacji z klientami. Istnieją różne modele, szkoły zarządzania, które odwołują się bezpośrednio do powyższego paradygmatu. Obecnie wdrożenie powyższych postulatów, bez względu na wielkość firmy, wymaga wykorzystania w odpowiedni sposób systemów informatycznych CRM (Customer Relationship Management). W artykule przedstawiono szanse i ograniczenia wynikające z planowanych i realizowanych wdrożeń tej klasy systemów w obszarze zarządzania wzrostem wartości firmy sektora MSP.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Bartuś, T. (2007). Systemy zarządzania relacjami z klientem. W: M.C., Olszak, E., Ziemba (red.), Strategie i modele gospodarki elektronicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2.Blattberg, C.R., Getz, G., T.S., Jacquelyn (2004). Klient jako kapitał. Budowa cennego majątki relacji z klientem i zarządzanie nim. Warszawa: MT Biznes.
3.Clark, L. (1997). Zarządzanie zmianą. Warszawa: Gebethner i Ska.
4.Grzegórzecki, Z. (2008). Cykl życia klienta. Pobrano z: http://www.cxo.pl.
5.Januszewski, A. (2011). Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, t.1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
6.Jekimow, J. (2011). Cykl życia klienta. Mechanizmy utrzymania klienta. Pobrano z: http://managercallcenter.pl.
7.Kotler, Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (2002). Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE.
8.Krasoń, D., Szklarz, M. System CRM dla małej firmy, opracowanie branżowe. Pobrano z: http://www.benchmark.pl.
9.Krupa, M. (2002). Ryzyko i niepewność w zarządzaniu firmą. Kraków–Kluczbork: Antykwa.
10.Machaczka, J. (1998). Zarządzanie rozwojem organizacji. Warszawa–Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
11.Mamrot, S., Kośmider, A. (2012). Nowoczesne kanały komunikacji z klientem w e-biznesie. Warszawa: PARP. Pobrano z: www.web.gov.pl.
12.Martyniak, Z. (1993). Prekursorzy nauki organizacji i zarządzania. Warszawa: PWE.
13.Mitręga, M. (2011). Marketing relacji. Teoria i praktyka. Warszawa: CeDeWu.pl.
14.Portal “SAP Help Portal”. Pobrano z: http://help.sap.com.
15.Portal „Informatyka w firmie”. Pobrano z: http://informatykawfirmie.pl.
16.Portal „Madar. Oprogramowanie dla firm”. Pobrano z: www.madar.com.pl.
17.Portal „SugarCRM Polska”. Pobrano z: http://sugarcrm.com.pl.
18.Portal CRM Trends, Marketing Analysis. Pobrano z: http://www.crmtrends.com/ analytics.html.
19.Rydel, M., Ronkowski, S. (1995). Marketing partnerski, Marketing i Rynek, 9.
20.Sagan, A. (2003). Marketing relacyjny. Warszawa: StatSoft Polska.
21.Stabryła, A. (1995). Zarządzanie rozwojem firmy. Kraków: Księgarnia Akademicka.
22.Stańczak, M. CRM dla małej firmy nie istnieje? Sprawdź, opracowanie branżowe. Pobrano z: http://www.crmwpraktyce.pl.
23.Tarnawa, A., Zadura-Lichota, P. (red.) (2012). Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2011–2012. Warszawa: PARP. Pobrano z: http:// www.parp.gov.pl.
24.Zupok, S. (2015). Wpływ innowacji na kreowanie wartości dla klienta. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 39 (2).