Year: | 2018 |
# | Title | Page range | Authors | Actions |
---|---|---|---|---|
1. |
Wzorce a interpretacja(Patterns and Interpretation) |
16 (9-24) | Franco Moretti | More |
2. |
Otherwise than Epistemology |
21 (25-45) | S Satish Kumar | More |
3. |
Das Wort und das Bild. Peter Weiss‘ künstlerische Visionen in seiner frühen Prosa(Word and Image. The Artistic Visions of Peter Weiss in His Early Prose) |
12 (49-60) | Grażyna Barbara Szewczyk | More |
4. |
Poetic Musicology among Musical Discourses: The Poet as a Listener |
19 (61-79) | Iwona Puchalska | More |
5. |
Tożsamość zmediatyzowana – iluzja filmowa i procesy deziluzji w prozie Jakuba Żulczyka(Mediatised Identity – Film Illusion and Processes of Disillusionment in Jakub Żulczyk’s Fiction) |
19 (81-99) | Dorota Kulczycka | More |
6. |
Anthony Bukoski – An Outpost of Polishness |
16 (103-118) | John A. Merchant | More |
7. |
Mit dzieciństwa – mit początku. Grenadier-król i Dziecko przez ptaka przyniesione Andrzeja Kijowskiego (1928–1985) w świetle mitoanalizy(Myth of the Childhood – Myth of the Beginning. Grenadier-król and Dziecko przez ptaka przyniesione by Andrzej Kijowski (1928–1985) in the light of mythoanalysis) |
10 (119-128) | Dorota Heck | More |
8. |
The Art of Double-Betrayal, or What Comparatists Can Learn from Translators |
20 (131-150) | Dong Yang | More |
9. |
On Rendering Wildness: Choices and Strategies for Translating John Muir’s Essays into Italian |
13 (151-163) | Caterina Bernardini | More |
10. |
(Nie)obecny w przekładzie – (nie)obecny w pamięci? Refleksje na temat najnowszych przekładów na język polski poezji Eliasza Rajzmana, szczecińskiego twórcy w języku jidysz((Not)Present in Translation – (Not)Present in Memory. On the Latest Polish Translations of the Poetry of Elias Rajzman, a Yiddish Poet from Szczecin) |
22 (165-186) | Magdalena Ruta | More |
11. |
Domysły na temat jednej biografii. Dzień dobry, mistrzu Armanda Lanoux(The Guesses about One Biography. Dzień dobry, mistrzu by Armand Lanoux) |
15 (187-201) | Tomasz Nierychły | More |
12. |
Sentymentalizm – sielanka – długie trwanie. O nawiązaniach do sentymentalnych podstaw gatunku w poezji XX wieku |
16 (205-220) | Teresa Kostkiewiczowa | More |
13. |
Wędrowni lirnicy i ich czułe pieśni: Legenda o Matce Bożej i zbóju oraz Niesamowite zdarzenie. Panna żywcem pochowana [...] |
20 (221-240) | Katarzyna Janus | More |
14. |
O dwóch paradygmatach sentymentalizmu w twórczości eseistycznej Adama Zagajewskiego: (Solidarność i samotność, Dwa miasta)(About Two Paradigms of Sentimentalism in the Essays of Adam Zagajewski (Solidarność i samotność, Dwa miasta)) |
11 (241-251) | Krzysztof Czajkowski | More |
15. |
Sentymentalny Profesor. Ślady lektury w listach przyrodnika(The Sentimental Professor. The Traces of Reading in the Biologist’s Letters) |
14 (253-266) | Barbara Szargot | More |
16. |
Sentymentalizm a kultura repetycji. Rola nawiązań muzycznych w polskiej literaturze najnowszej(Sentimentalism and the Culture of Repetition. The Role of Musical References in Polish Modern Literature) |
21 (267-287) | Adam Regiewicz | More |
17. |
Sentymentalizm w piosence |
19 (289-307) | Maciej Szargot | More |