Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2080-4881     eISSN: 2300-4096    OAI
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 39/4 2015
Wpływ społecznych czynników makrootoczenia na strategie współczesnych przedsiębiorstw

Authors: Ryszard Królik
Politechnika Częstochowska
Keywords: makrootoczenie otoczenie społeczne strategie przedsiębiorstw
Data publikacji całości:2015
Page range:14 (111-124)

Abstract

W artykule dokonano próby analizy związków występujących na granicy przedsiębiorstwa, jego klientów i otocznia społecznego. Opisano możliwości i podano przykłady oddziaływania przedsiębiorstw na konsumentów i własne otoczenie oraz możliwości oddziaływania społeczeństwa na współczesne przedsiębiorstwa i ich decyzje strategiczne. Poruszono również problem kształtowania świadomości konsumentów w kwestii wyboru dóbr i tym samym oddziaływania na strategie producentów.
Download file

Article file

Bibliography

1.Filipczuk J., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, teoria i praktyka, WSZiM, Sochaczew 2008.
2.Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2003.
3.http://freeisoft.pl/2012/08/lista-szkodliwych-substancji-e-i-konserwantow-zawartych-wjedzeniu.
4.http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136200,15442022,_Rz___Rynek_parowek_w_Polsce_jest_wart_3_mld_zl_i.html.
5.Malczyńska-Biały M., Konsumeryzm w Stanach Zjednoczonych Ameryki, „Polityka i Społeczeństwo” 2012, nr 10.
6.Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1999.
7.Olejniczak K., Wpływ wybranych czynników ekologicznego aspektu CSR na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw działających na terenie województwa śląskiego, „Annual Set the Environment Protection” 2013, vol. 15, t. 15.
8.Skonieczny J., Analiza strategiczna, w: Zarządzanie Strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, red. M. Moszkowicz, PWE, Warszawa 2005.
9.www.firmymiesne.pl/artykul/zdrowe-parowki-dla-dzieci-wedliny-bez-glutaminianu-ifosforanow,266.
10.www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8167267.
11.Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.