1. | Besen, S.M. (1984). Private Copying, Reproduction Costs, and the Supply of Intellectual Property. Santa Monica: The Rand Corporation. |
2. | Besen, S.M., Kirby, N.S. (1987). Private Copying, Appropriability, and Optimal Copying Royalties. Santa Monica: The Rand Corporation. |
3. | Czetwertyński, S. (2015a). Globalny wymiar nieautoryzowanego kopiowania. Europa Regionum, XXV, 53–65. |
4. | Czetwertyński, S. (2015b). Kultura kopiowania a pozarynkowy obrót dobrami informacyjnymi w erze Internetu. Społeczeństwo i Ekonomia, 1 (3), 152–166. |
5. | Czubkowska, S. (2014). Prawnik, który tropi internautów ściągających filmy nielegalnie: Nie patrzymy tylko na pieniądze. dziennik.pl, 6.11.2014. Pobrano z: http://wiadomosci.dzien nik.pl/opinie/artykuly/474432,torrenty-glass-brudzinski-adwokat-scigapirato |
6. | Filiciak, M., Hofmokl, J., Tarkowski, A. (2012). Obiegi kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań. Warszawa: Centrum Cyfrowe Projekt: Polska. |
7. | Fogler, J. (2015). Twórcze strzyżenie. Polityka, 14.04.2015. Pobrano z: tp://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1615413,1,po-co-wprowadzac-oplaty-od-czystych-nosnikow. read (26.01.2016). |
8. | Gienas, K. (2008). Systemy Digital Rights Management w świetle prawa autorskiego. Warszawa: Ofi cyna a Wolters Kluwer business. |
9. | Goldberg, D., Larsson, L. (2014). Pirate Bay co-founder Peter Sunde: ‘In prison, you become brain-dead’. The Guardian, 5.11.2014. Pobrano z: http://www.theguardian.com/technology/2014/nov/05/sp-pirate-bay-cofounder-peter-sunde-in-prison (15.01.2016). |
10. | Johnson, W.R. (1985). The Economics of Copying. Journal of Political Economy, 93(1), 158–174. |
11. | Karaganis, J., Renkema, L. (2013). Copy Culture in the US and Germany, New York: The American Assembly. |
12. | Kępiński, J., Klafkowska-Waśniowska, K., Sikorski R. (red.) (2010). Granice prawa autorskiego. Warszawa: C.H. Beck. |
13. | Kuruse, J.F., Ross, K.W. (2010). Sieci komputerowe. Ujęcie całościowe. Gliwice: Helion. |
14. | Levinson, P. (2015). Nowe nowe media. Kraków: Wydawnictwo WAM. |
15. | Liebowitz, S.J. (1985). Copying and Indirect Appropriability: Photocopying of Journals. The Journals of Political Economy, 93(5), 945–957. |
16. | Olanicki, M. (2015), Sprawa „Wkręconych” zatacza szersze kręgi, także poza siecią torrent. dobreprogramy, 20.10.2015. Pobrano z: http://www.dobreprogramy.pl/Sprawa-Wkreconych-zatacza-szersze-kregi-takze-poza-siecia-torrent,News,67424.html (26.01.2016). |
17. | Postanowienie z dnia 7 lutego 2013 r. Sądu Apelacyjnego w Białymstoku Wydział I Cywilny (Sygn. Akt I A Cz 113/13), Pobrano z: http://orzeczenia.ms.gov.pl/details/peer$0020to$0020peer/150500000000503_I_ACz_000114_2013_Uz_2013-02-07_001 (26.01.2016). |
18. | Price, D. (2013). Sizing the piracy universe. NetNames (Envisional). |
19. | Sandvine Inc. (2014). Global Internet Phenomena Report 2H 2014. Ontario: Sandvine Incorporated ULC. |
20. | Sandvine Inc. (2015). Global Internet Phenomena. Africa, Middle East & North America. Ontario: Sandvine Incorporated ULC. |
21. | Tassi, P. (2014). ‘Game of Thrones’ Sets Piracy World Record, But Does HBO Care? Forbes, 4 (15). Pobrano z: http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2014/04/15/game-of-thronessets-piracy-world-record-but-does-hbo-care (6.02.2016). |
22. | Tassi, P. (2015). HBO Going After ‘Game of Thrones’ Pirates With Nerf Guns, Forbes, 4 (22). |
23. | Pobrano z: http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2015/04/22/hbo-going-after-game-ofthrones-pirates-with-nerf-guns (2.02.2016). |
24. | Woollacott, E. (2014). Game Of Thrones Finale Sets New Piracy Record. Forbes, 6 (17). Pobrano z: http://www.forbes.com/sites/emmawoollacott/2014/06/17/game-of-thrones-finale-sets-new-piracy-record/ (6.02.2016). |