1. | Aksman J., Zinkiewicz B., Wprowadzenie, w: J. Aksman, B. Zinkiewicz (red.), Inkluzja. Wybrane aspekty w teorii i praktyce pedagogicznej, Kraków 2019. |
2. | Balcerak L., Budzanowska H., Bujara A., Dyl M., Kruczek A., Płatek I., „Z inkluzją na ty” – środowiskowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną, Zabrze 2017, https://ztr.zabrze.pl/wp-content/uploads/2017/05/Z-INKLUZJ%C4%84-NA-TY.pdf. |
3. | Broda-Wysocki P., Wykluczenie i inkluzja społeczna: paradygmaty i próby definicji, Warszawa 2012. |
4. | Chajda E., Postawy wobec osób niepełnosprawnych, „CBOS” 2007, nr 169. |
5. | Chrzanowska I., Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Regionalna specyfika czy ogólnopolska tendencja, Kraków 2010. |
6. | Chrzanowska I., Problematyka zdolności a niepełnosprawność, „Studia Edukacyjne” 2014, nr 32. |
7. | Definicja niepełnosprawności, www.unic.un.org.pl/niepelnosprawnosc/definicja.php. |
8. | Derczyński W., Postawy wobec osób niepełnosprawnych, „CBOS” 2000, nr 85, https://www.cbos.pl/PL/publikacje/raporty.php. |
9. | Feliksiak M., Altruizm w opiniach i działaniach, „CBOS” 2020, www.cbos.pl/PL/publikacje/raporty.php. |
10. | Frieske K.W., Zamienię porsche na gorsze: o biedzie, wykluczeniu i reintegracji społecznej, „Polityka Społeczna” 2010, nr 10. |
11. | Głowacki A., Czy Polacy są altruistami, „CBOS” 2018, nr 31, www.cbos.pl/PL/publikacje/raporty.php. |
12. | Głowacki A., Komu i jak pomagać? Pomoc społeczna w opinii Polaków, „CBOS” 2021,nr 118, www.cbos.pl/PL/publikacje/raporty.php. |
13. | Hulek A., Integracyjny system kształcenia i wychowania, w: A. Hulek (red.), Pedagogika rewalidacyjna, Warszawa 1980. |
14. | Jabłoński M., Zapomniana rzeczywistość. Rzecz o (nie)świadomej inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnością intelektualną w Państwowych Gospodarstwach Rolnych, „Parezja” 2006, t. 2, nr 6. |
15. | Korzeniowska R., Inkluzja społeczna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie wsparcia społecznego, „Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania” 2018, t. 3, nr 28. |
16. | Kowalczuk K., Opinia społeczna o zróżnicowaniu dochodów i nierównościach społecznych, „CBOS” 2010, nr 136, www.cbos.pl/PL/publikacje/raporty.php. |
17. | Marshall T.H., Citizenship and Social Class and Other Essays, Cambridge 1950. |
18. | Morcinek U., Pedagogika specjalna, Szczecin 2011. |
19. | Novo-Corti M.I., Attitudes Toward Disability and Social Inclusion: An Exploratory Analysis, „European Research Studies” 2010, t. XIII, nr 3. |
20. | Omyła-Rudzka M., Niepełnosprawni wśród nas, „CBOS” 2017, nr 169. |
21. | Omyła-Rudzka M., Komu żyje się najtrudniej?, „CBOS” 2018, nr 106. |
22. | Pachowicz M., Edukacja integracyjna jako jedna z dróg kształcenia osób niepełnosprawnych w Polsce, „PFRON Kwartalnik. Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania” 2020, nr 36–37. |
23. | Radlińska I., Bażydło M., Karakiewicz B., The rights of persons with disabilities in Poland, „Journal of Public Health, Nursing and Medical Rescue” 2014, nr 4. |
24. | Szarfenberg R., Marginalizacja i wykluczenie społeczne 2007/2008, http://rszarf.ips.uw.edu.pl/wykluczenie/miws08.pdf. |
25. | Struzik A., Inkluzja społeczna osób wykluczonych społecznie – z doświadczeń Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej, „Biuletyn PKPS” 2017. |
26. | Światowa Organizacja Zdrowia, Niepełnosprawność i zdrowie, „PFRON Kwartalnik. Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania” 2020, nr 36–37, www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/36-37-numer-kwartalnika-niepelnosprawnosc-zagadnienia-problemy-rozwiazania/#prettyPhoto. |