Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.44-38
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 3 (44) 2016
Aktywność marketingowa podmiotów turystyki medycznej Dolnego Śląska w świetle wyników badań jakościowych
(Marketing Activity of Medical Tourism Operators on Lower Silesia in the Light of the Quality Research Results)

Authors: Marcin Haberla
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych

Aleksandra Kuźmińska-Haberla
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: marketing marketing activity medical tourism medical services
Data publikacji całości:2016
Page range:9 (417-425)
Klasyfikacja JEL: I11 M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the article is to present the marketing activities of medical tourism operators on Lower Silesia. Additionally the state of the market of medical services offered for foreign consumers will be presented. Surveyed medical entities from Lower Silesia region use marketing tools in their activities. They are also becoming more aware of what kinds of tools they can use, how to assess their impact and effectiveness. They use research, new technologies, applications and internet, conduct internal surveys among its consumers. However, these medical entities do not have time, knowledge, and sometimes financial resources to actively address the promotion abroad. Therefore, it is important to take adequate promotional activities on the national level.
Download file

Article file

Bibliography

1.Crooks, V.A., Turner, L., Snyder, J., Johnston, R., Kingsbury, P. (2011). Promoting medical tour-ism to India: messages, images, and the marketing of international patient travel. Social Science & Medicine, 72 (5), 726‒732..
2.Euromonitor 2014 (23.03.2015). Pobrano z www.euromonitor.com/health-and-wellness-tourism-in-poland/report.
3.Lubowiecki-Vikuk, A.P. (2011). Turystyka medyczna jako produkt eksportowy polskiej gospodarki. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 690, Ekonomiczne Problemy Usług, 79, 125‒136.
4.Lubowiecki-Vikuk, AP. (2012). Turystyka medyczna przejawem współczesnych trendów i tendencji w turystyce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 669, Ekonomiczne Problemy Usług, 84, 553‒568.
5.Lunt, N., Carrera, P. (2010). Medical tourism: Assessing the evidence on treatment abroad. Maturitas, 66 (1), 27‒32.
6.Łoś, A. (2012). Turystyka zdrowotna – jej formy i motywy. Czynniki rozwoju turystyki medycznej w Polsce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 669, Ekonomiczne Problemy Usług, 84, 569‒578.
7.Rab-Przybyłowicz, J. (2014). Produkt turystyki medycznej. Warszawa: Difin.
8.Rab-Przybyłowicz, J. (2010). Tworzenie produktu dla turystyki medycznej w Szczecinie. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 591, Ekonomiczne Problemy Usług, 53, 695‒706.