Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.40-02
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 867 PZFiM nr 40
Znaczenie szlaku jako produktu turystycznego w kreowaniu wizerunku regionu
(The Importance of a Tourist Route as a Marketing Product in Creation of the Image of a Region)

Authors: Mariola Łuczak
Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku
Keywords: industrial tourism region image brand tourist route tourism product
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (21-32)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The Industrial Monuments Route is an excellent example of a well-prepared tourism product, which positively influences creation of Silesia’s image by attracting more and more fans of the industrial legacy. It also changes the awareness of the local community, who spots the chance of region’s development provided by tourism. Silesia that used to be seen in a stereotypical, negative way, now gained an interesting offer, which allows listening to the hum of working machines as well as meeting enthusiasts of technology’s history, who share their enormous knowledge with the visitors, while they experience magic of the industrial legacy.
Download file

Article file

Bibliography

1.Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
2.Badanie ruchu turystycznego w woj. śląskim w 2010 roku (z uwzględnieniem turystyki biznesowej) oraz wizerunku woj. śląskiego i oceny działań promocyjnych, raport dla Śląskiej Organizacji Turystycznej przygotowany przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC, Warszawa, listopad 2010.
3.Cabaj W., Kruczek Z., Podstawy geografii turystycznej, Proksenia, Kraków 2009.
4.Cooper C., Fletcher J., Gilbert D., Wanhill S., Tourism. Principles and practice, Pitman Publishing, London 1993, s. 26, za: Kreowanie wizerunku turystycznego regionów, gmin i miast, red. A. Szwichtenberg, Zeszyty Naukowe Wydziału Ekonomii i Zarządzania nr 9, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2002.
5.Gaweł Ł., Szlaki dziedzictwa kulturowego. Teoria i praktyka zarządzania, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
6.Glińska E., Florek M., Kowalewska A., Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.
7.Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny. Pomysł. Organizacja. Zarządzanie, PWE, Warszawa 2010.
8.Kaczmarska A., Przybyłka A., Wykorzystanie potencjału przemysłowego i poprzemysłowego na potrzeby turystyki. Przykład Szlaku Zabytków Techniki województwa śląskiego. Krajobraz a turystyka, Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego nr 14, Sosnowiec 2010, http://krajobraz.kulturowy.us.edu.pl/publikacje.artykuly/turystyka/kaczmarska_przybylka.pdf.
9.Kall J., Jak zbudować silną markę od podstaw, Wyd. Helion, Gliwice 2006.
10.Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
11.Kobus P., Droga od tożsamości do wizerunku marki, czerwiec 2005, www.swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_numer=852813.
12.Koźlak A., Wpływ wizerunku marki regionu na jego konkurencyjność, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Specyfika marki we współczesnej gospodarce, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 511, Ekonomiczne Problemy Usług nr 26, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.
13.Stasiak A., Produkt turystyczny – szlak, „Turystyka i Hotelarstwo” 2006, nr 10.
14.Strategia rozwoju turystyki w województwie śląskim na lata 2004–2013, punkt 2. Cel strategiczny: Rozwój produktu markowego – turystyka miejska i kulturowa, www.slaskie.pl/stratur/srt_4_2.htm.
15.Szczepanowski A.E., Markowe produkty turystyczne, PWE, Warszawa 2012.
16.Szlak Zabytków Techniki, prezentacja multimedialna, www.zabytkitechniki.pl.
17.Śląskie ponad 720 tys. gości na Szlaku Zabytków Techniki w 2014 roku, http://wyborcza.pl/1,91446,17362787,Slaskie__Ponad_720_tys__gosci_na_Szlaku_Zabytkow_Techniki.html.
18.The ICOMOS charter on Cultural Routes, Elaborated and revised by the International Scientific Committee on Cultural Routes (CIIC) of ICOMOS, version approved in Pretoria, October 2007, ratified in Quebeck, October 2008, www.icomos-ciic.org/ciic/Charter_Cultural_Routes.pdf.
19.von Rohrscheidt A.M., Kulturowe szlaki turystyczne – próba klasyfikacji oraz postulaty w zakresie ich tworzenia i funkcjonowania, „Turystyka Kulturowa” 2008, nr 2.
20.www.slaskie.pl/logo/logo_manual.pdf.
21.Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996.