Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.48-04
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 2 (48) 2017
Młodzież wobec wyzwań współczesności
(The Youth Against the Challenges of the Present Day)

Authors: Alina Oczachowska
Politechnika Koszalińska, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: lifestyle technology leisure smartphone
Data publikacji całości:2017
Page range:9 (43-51)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The aim of the paper is to identify the lifestyle of students and particularly the impact of technology on their lifestyles, valuation and assessment of reality. The lifestyle is commonly assessed by taking into account reasons of satisfaction and fears as well as planes and expectations concerning the future. Technology plays a very important role in the life of young generation and the communication process by modern media has replaced in many situations other means of communication. Technology and its intensive application has become the foundation of the process of unification of the young generation’s lifestyles all over the world. The research conducted has not exposed among students many fears concerning the future, except the fear of military conflict. Becoming independent from parents is postponed till later time and an inclination to take high risk is low concerning family and relatively high concerning professional matters.
Download file

Article file

Bibliography

1.Januszek, H., Sikora, J. (2012). Podstawy socjologii. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
2.Konieczna, D. (2014). Analiza dyskursu. W poszukiwaniu współczesnej młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo CedeWu.pl.
3.Kurek, M. (2013). Strona szyta na miarę smartfona. Pobrano z: www.epr.pl/strona-szyta-na-miare-smartfona,e-pr,37064,1.html (12.01.2016).
4.Pawlikowska, K., Maison, D. (2014). Polki. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
5.Sielicki, J. (2002). Style życia Polaków ‒ raport. Marketing w Praktyce, 11, 33‒37.
6.Sienkiewicz, B. (2012). Polityka 2.0. Tygodnik Powszechny, 13, 3.
7.Trejderowski, T. (2013). Kradzież tożsamości. Terroryzm informatyczny. Warszawa: Eneteia ‒ Wydawnictwo Psychologii i Kultury.
8.Witek, E. (2014). Komunikacja wizualna. Nowoczesne narzędzia. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.