Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.48-22
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 2 (48) 2017
Budowanie lojalności polskich konsumentów – czy potrzebna jest redefinicja?
(Building the Loyalty of Polish Consumers ‒ Is There a Redefinition Needed?)

Authors: Anetta Pukas
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: consumer loyalty loyalty programs
Data publikacji całości:2017
Page range:10 (233-242)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The loyalty programs are already today commonplace for customers in many markets in both the B2C and B2B. Customer loyalty is a category of competitive advantage for entrepreneurs. The analysis of the world scientific literature and the research achievements indicates the enormous complexity of the customer loyalty and loyalty programs as a category. The aim of the paper is to identify the possible trends and changes in understanding and identifying loyalty programs on the Polish market. The aim is also to determine the possible need to redefine this construct in the future as an expression of the evolution of marketing knowledge. As part of the aim of this paper, an analysis of the scientific literature of the subject and direct exploratory research was conducted.
Download file

Article file

Bibliography

1.Aksoy, L. (2013). How do you measure what you can’t define? The current state of loyalty measurement and management. Journal of Service Management, 24 (4), 356‒381.
2.Hurka, C., Wojciechowski, P. (7.09.2015). Co naprawdę decyduje o sukcesie programu partnerskiego? Pobrano z: https://marketingprzykawie.pl/artykuly/co-naprawde-decyduje-o-sukcesie-programu-partnerskiego.
3.Jaszczewska, A. (2014). Wpływ postrzeganej równości marek na lojalność konsumentów. Marketing i Rynek, 8, 24‒29.
4.Kwiatek, P. (2007). Programy lojalnościowe. Budowa i funkcjonowanie. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
5.Lacey, R., Sneath, J.Z. (2006). Customer loyalty programs: are they fair to consumers? Journal of Consumer Marketing, 23 (7), 458‒464.
6.Laskowska, J., Mitręga, M. (2014). Czynniki zachęcające i zniechęcające konsumentów do udziału w punktowych programach lojalnościowych. Studia Ekonomiczne, 182, 89‒98.
7.Lubczański, M. (10 .08.2016). Payback cierpi, lojalność migruje na smartfony. Problemy zostają. Pobrano z: www.marketing-news.pl/theme.php?art=2096.
8.Mitręga, M. (2015). Bariery wdrożenia marketingu relacji w polskich przedsiębiorstwach. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 233, 139‒147.
9.Stauss, B., Schmidt, M., Schoeler, A., (2005). Customer frustration in loyalty programs. International Journal of Service Industry Management, 16 (3), 229‒252.