Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.42-20
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (42) 2016
Koncepcje wdrażania innowacji marketingowych na przykładzie przedsiębiorstw sektora MSP w województwie zachodniopomorskim
(Conceptions of Implementing the Marketing Innovation on the Business Smes Example in the West Pomeranian Region)

Authors: Monika Wojtkiewicz
Uniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług
Keywords: marketing innovation non-technological innovation services
Data publikacji całości:2016
Page range:14 (283-296)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

In order to increase the innovativeness of the West Pomeranian region, it is important to focus on supporting marketing innovation in enterprises. This kind of innovation is quite natural for small enterprises or are services companies. Changes in the process of customer service or in the way of promotions activities that are done under pressure from a highly competitive market can be very motivating to take action in innovative marketing. Thus, it can be noted that the implementation of marketing innovations very often is forced by sustaining changes.
Download file

Article file

Bibliography

1.Audretsch, D. (2002). Entrepreneurship: Survey of the Literature, Institute for Development Strategies. London: Indiana University & Centre for Economic Policy Research (CEPR).
2.Beise, M. (2013). Lead Markets: Country-Specific Success Factors of the Global Diffusion of Innovations. ZEW Economic Studies, 14, 3–5.
3.Bessant, J., Tidd, J. (2007). Innovation and Entrepreneurship. Chichester: John Wiley & Sons.
4.Burton-Jones, A., Spender, J.C. (2007). The Oxford hand book for humane capital. Oxford: Oxford University Press.
5.Plessis, M.D. (2007). The role of knowledge management in innovation. Journal of Knowledge Management, 11 (4).
6.Europa 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu. (2010). Bruksela: Komisja Europejska.
7.Guide to Research and Innovation Strategies for Smart Specialisations (RIS 3). (2012). Luxembourg: Publications Office of the European Union.
8.Hulten, Ch. (2013). Stimulating economic growth through knowledge-based investment. Paris: STI Working Paper 2, OECD.
9.Jewtuchowicz, A. (2005). Terytorium i współczesne dylematy jego rozwoju. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
10.Kos, B. (1998). Logistyczne aspekty przepływu ładunków niebezpiecznych. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
11.Kukliński, A. (red.) (2001). Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwania dla Polski XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Komitetu Badań Naukowych.
12.Łapiński, J. (2010). Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce. W: A. Wilmańska (red.), Innowacyjność 2010. Warszawa: PARP.
13.Osiadacz, J. (2012). Innowacje w sektorze usług – przewodnik po systematyce oraz przykłady dobrych praktyk. Warszawa: PARP.
14.Rozkrut, D. (2010). Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2006–2009. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
15.The knowledge-based economy (1996). Paris: OECD.
16.The Measurement of Scientific and Technological Activities Oslo Manual for Collecting and Interpreting Data (2005). 3rd Edition. OECD/Eurostat.
17.Unia innowacji (2010). Luksemburg: Komisja Europejska.
18.http://creativeconomy.britishcouncil.org/Policy_Development/policy-environment (14.01.2014).
19.http://ec.europa.eu/europe2020.
20.http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-808_en.htm (21.01.2014).
21.http://klaster.it/events/show/668 (14.03.2012).
22.http://www.employerbrandingtoday.com/pl/2011/10 (3.12.2012).
23.http://www.employerbrandingtoday.com/pl/2011/10/07/konferencja-innowacja-napedzajaca-rozwoj-twojej-firmy.
24.http://www.pi.gov.pl/Firma/chapter_95865.asp (10.10.2013).
25.http://www.pi.gov.pl/Firma/chapter_95865.aspv (10.10.2013).
26.http://www.pi.gov.pl/parp/chapter_86196.asp?soid=B494D63AE3774790805FE8B127814EEA (27.12.2011).