1. | Bauman, Z. (2011). Moda – wymienna tożsamość – utopie na dziś. W: Z. Bauman, Kultura |
2. | w płynnej nowoczesności (s. 35–51). Warszawa: Agora. |
3. | Buczyńska-Garewicz, H. (2010). Człowiek wobec losu. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców |
4. | Prac Naukowych Universitas. |
5. | Cottrell, S. (2007). Podręcznik umiejętności studiowania. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. |
6. | Czerepaniak-Walczak, M. (red.) (2013). Fabryki dyplomów czy universitas? O „nadwiślańskiej” wersji |
7. | przemian w edukacji akademickiej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. |
8. | Dudzikowa, M., Jaskulska, S., Wawrzyniak-Beszterda, R., Bochnio, E., Knasiecka-Falbierska, |
9. | K., Marciniak, M. (2013). Jednostkowe i zbiorowe oblicza kapitału społecznego w uniwersytecie. Studenci |
10. | o swoim studiowaniu. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. |
11. | Grzegorczyk, A., Sójka, J. (red.) (2008). Fenomen uniwersytetu. Poznań: Wydawnictwo Naukowe |
12. | UAM. |
13. | Klus-Stańska, D. (2008). Dokąd zmierza polska szkoła? – pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty. |
14. | W: D. Klus-Stańska (red.), Dokąd zmierza polska szkoła? (s. 7–35). Warszawa: Wydawnictwo |
15. | Akademickie Żak. |
16. | Knasiecka-Falbierska, K. (2014). Student – klient na współczesnym uniwersytecie. Pedagogika |
17. | Szkoły Wyższej, 1, 93–104. |
18. | Krzyżewski, K. (2008). Samoregulacja i samokontrola jako przedmiot psychologii. W: A. Niedźwieńska |
19. | (red.), Samoregulacja w poznaniu i działaniu (s. 15–32). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu |
20. | Jagiellońskiego. |
21. | Musil, R. (1971). Człowiek bez właściwości. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. |
22. | Nawroczyński, B. (1957). Zasady nauczania. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. |
23. | Obuchowski, K. (2001). Od przedmiotu do podmiotu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza |
24. | Wielkiego. |
25. | Parafiniuk-Soińska, J. (1976). Struktura i efekty samodzielnego studiowania. Warszawa–Poznań: |
26. | PWN. |
27. | Readings, B. (2017). Uniwersytet w ruinie. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury. |
28. | Renaut, A. (1989). Era jednostki. Przyczynek do historii podmiotowości. Wrocław: Zakład Narodowy |
29. | im. Ossolińskich. |
30. | Sośnicki, K. (1959). Dydaktyka ogólna. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. |
31. | Sośnicki, K. (1968). Poradnik dydaktyczny. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. |
32. | Szahaj, A. (2000). Jednostka czy wspólnota? Spór liberałów z komunitarystami a „sprawa polska”. Warszawa: |
33. | Fundacja Aletheia. |
34. | Szkudlarek, T. (2012). Robotnicy wiedzy i edukacja akademicka. W: P. Żuk (red.), Wiedza. Ideologia. |
35. | Władza. O społecznej funkcji uniwersytetu w społeczeństwie rynkowym (s. 215–237). Warszawa: |
36. | Scholar. |
37. | Szwabowski, O. (2014). Uniwersytet – fabryka – maszyna. Uniwersytet w perspektywie radykalnej. |
38. | Warszawa: Instytut Wydawniczy „Książka i Prasa”. |
39. | Szymczak, M. (1978). Słownik języka polskiego. Warszawa: PWN. |
40. | Świrko-Pilipczuk, J. (2011). Samo-dzielność w filozoficznych poglądach i koncepcjach człowieka – implikacje |
41. | pedagogiczne. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. |
42. | Welzer, H. (2016). Samodzielne myślenie. Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura. |
43. | Witkacy, S.I. (1977). O idealizmie i realizmie. Warszawa: PWN. |