Year: | 2015 |
Oddajemy do rąk Czytelników kolejny Zeszyt Naukowy pod tytułem „Problemy Transportu i Logistyki”.
W przygotowaniu zeszytu wzięło udział dwudziestu jeden autorów, którzy podjęli trud opracowania siedemnastu artykułów. Opracowane artykuły podzielono na trzy grupy problemów: problemy transportu, problemy logistyki oraz prawne aspekty transportu i logistyki. Poruszone zagadnienia zostały ukazane zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym.
W zamierzeniu autorów zasadniczymi celami opracowań jest:
– przedstawienie aktualnych problemów ekonomiki transportu,
– ukazanie trendów w zakresie współczesnej polityki transportowej,
– odniesienie się do bieżących problemów przewozów pasażerskich i towarowych,
– zaakcentowanie aktualnych trendów i zjawisk obserwowanych na rynku
usług TSL,
– wskazanie na prawne aspekty funkcjonowania transportu.
Autorzy mają świadomość, że ograniczona objętość opracowań oraz ichcharakter pozwalają na poruszenie tylko części problemów obranych obszarów badawczych. O ich wyborze decydowały zainteresowania badawcze i doświadczenia autorów. Zdając sobie sprawę, że prezentowane opracowania są jedynie skromnym wyrazem dociekań naukowych, mamy nadzieję, że staną się one inspiracją do szerszych badań i rozważań.
Redaktor Zeszytu
Elżbieta Załoga
# | Title | Page range | Authors | Actions |
---|---|---|---|---|
1. |
ZRÓŻNICOWANIE SYSTEMÓW OPŁAT ZA PRZEJAZD SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH PO SIECI DROGOWEJ W UNII EUROPEJSKIEJ(DIVERSITY OF ROAD TOLLS FOR TRUCKS SYSTEMS IN THE EUROPEAN UNION) |
16 (9-24) | Monika Bąk | More |
2. |
WPŁYW REWITALIZACJI PRZEWOZÓW NA LINII KOLEJOWEJ ULIKOWO–KALISZ POMORSKI–WAŁCZ (PIŁA GŁ.) NA WZROST KONKURENCYJNOŚCI REGIONU I MOBILNOŚCI JEGO MIESZKAŃCÓW(THE EFFECT OF TRANSPORTATION ON THE REVITALIZATION OF THE RAILWAY LINE ULIKOWO–KALISZ POMORSKI–WALCZ (PILA GL.) TO INCREASE THE COMPETITIVENESS OF THE REGION AND THE MOBILITY OF ITS INHABITANTS) |
12 (25-36) | Arkadiusz Drewnowski, Krzysztof Małachowski | More |
3. |
FUNKCJONOWANIE TRANSPORTU GOSPODARCZEGO W POLSCE PO WSTĄPIENIU DO UNII EUROPEJSKIEJ(FUNCTIONING OF TRANSPORT IN POLAND AFTER THE ACCESSION TO THE EUROPEAN UNION) |
10 (37-46) | Agnieszka Gozdek | More |
4. |
EUROPE 2020 PROJECT BONDS INITIATIVE PILOT PHASE |
12 (47-58) | Kamil Liberadzki, Marcin Liberadzki | More |
5. |
KOLEJOWY TRANSPORT TOWAROWY W EUROPIE(RAIL FREIGHT TRANSPORT IN EUROPE) |
14 (59-72) | Alina Lipińska-Słota | More |
6. |
WYKORZYSTANIE LNG JAKO PALIWA ŻEGLUGOWEGO NA MORZU BAŁTYCKIM – PRZESŁANKI STOSOWANIA, KIERUNKI ROZWOJU ORAZ FORMY WSPARCIA(LNG AS A MARINE FUEL ON THE BALTIC SEA – APPLICATION, DEVELOPMENT AND FORMS OF SUPPORT) |
14 (73-86) | Maciej Matczak | More |
7. |
ANALIZA CZYNNIKÓW KSZTAŁTUJĄCYCH POPYT NA USŁUGI TRANSPORTOWE W UNII EUROPEJSKIEJ(ANALYSIS OF FACTORS SHAPING TRAVEL BEHAVIOR OF EUROPEAN UNION SOCIETY) |
18 (87-104) | Barbara Pawłowska | More |
8. |
CELE , PRIORYTETY I ZADANIA ROZWOJU POLSKICH PORTÓW MORSKICH(THE OBJECTIVES, PRIORITIES AND TARGETS THE DEVELOPMENT OF POLISH SEAPORTS) |
14 (105-118) | Michał Pluciński | More |
9. |
PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY W WARUNKACH NIESTABILNOŚCI STRUKTUR ZARZĄDCZYCH. STUDIUM STRUKTUR DYSSYPATYWNYCH(PUBLIC TRANSPORT IN THE CONDITION OF UNSTABLE MANAGEMENT STRUCTURES. CASE STUDY OF DISSIPATIVE STRUCTURES) |
10 (119-128) | Michał Suchanek, Krzysztof Szałucki | More |
10. |
SKUTKI REZYGNACJI Z ROZWOJU ŚRÓDLĄDOWYCH DRÓG WODNYCH(CONSEQUENCES OF RENOUNCEMENT OF DEVELOPMENT OF THE INLAND WATERWAYS) |
12 (129-140) | Krystyna Wojewódzka-Król | More |
11. |
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ TRANSPORTU JAKO WYZWANIE EKONOMICZNE(TRANSPORT'S SUSTAINABLE DEVELOPMENT AS THE ECONOMICAL CHALLENGE) |
11 (141-151) | Dariusz Milewski, Elżbieta Załoga | More |
12. |
NOWE TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W ŚWIADCZENIU ADMINISTRACYJNYCH USŁUG PUBLICZNYCH(NEW INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGY IN SERVICES OF PUBLIC ADMINISTRATION) |
11 (155-165) | Joanna Drobiazgiewicz | More |
13. |
ZASTOSOWANIE KONCEPCJI EMPLOYER BRANDING W PRAKTYCE WYBRANYCH OPERATORÓW LOGI STYCZNYCH(APPLYING THE EMPLOYER BRANDING CONCEPT: THE EXPERIENCES OF LOGISTICS SERVICES PROVIDERS) |
16 (167-182) | Marzena Frankowska | More |
14. |
OGÓLNA KONCEPCJA DESTYNACYJNEJ OPTYMALIZACJI PRZEWOZÓW W PRZEDSIĘBIORSTWIE USŁUG KURIERSKICH(THE GENERAL CONCEPT OF DESTINATION OPTIMIZATION IN THE COURIER ENTERPRISES) |
12 (183-194) | Andrzej Letkiewicz | More |
15. |
ZAGADNIENIE TOŻSAMOŚCI ROSZCZEŃ W SPRAWACH TRANSPORTOWYCH (Uwagi na tle wyroku TSUE z 19 grudnia 2013)(THE QUESTION OF IDENTITY OF CAUSES OF ACTION IN TRANSPORT LAW (Notes on the background of the judgment of the EC J of 19.12.2013)) |
14 (197-210) | Dorota Ambrożuk | More |
16. |
ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEWOŹNIKA DROGOWEGO ZA PRACOWNIKÓW ORAZ OSOBY, DO KTÓRYCH USŁUG PRZEWOŹNIK SIĘ ODWOŁUJE W ŚWIETLE KONWENCJI CMR(CARRIER’S LIABILITY FOR HIS AGENTS AND SERVANTS AND ANY OTHER PERSONS OF WHOSE SERVICES HE MAKES USE UNDER CMR CONVENTION) |
14 (211-224) | Daniel Dąbrowski | More |
17. |
WYDANIE RZECZY PRZEZ SPRZEDAWCĘ KUPUJĄCEMU ZA POŚREDNICTWEM PRZEWOŹNIKA(RELEASE OF THE THING BY THE SELLER THROUGH A CARRIER) |
15 (225-239) | Krzysztof Wesołowski | More |