Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2016.43/3-08
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 43/3 2016
ZACHOWANIA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH WOBEC DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH OPERATORÓW LOGISTYCZNYCH
(The behaviour of customers marketing activities logistics operators)

Authors: Joanna Dyczkowska
Politechnika Koszalińska
Keywords: logistics operators marketing activities customer individual
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (89-98)
Klasyfikacja JEL: D12 M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper was presented the process of purchasing logistics services for individual customers. Marketing tools that affect the behavior of buyers are associated with the formation of the marketing mix by logistics operators in the Polish market. Consumers focus on only some of the factors affecting the development of service offerings. Determination of the position of logistics services on the Polish market may change the operation of enterprises TSL.
Download file

Article file

Bibliography

1.Garbarski, L. (1998). Zachowanie nabywców. Warszawa: PWE.
2.Kieżel, E. (red.). (2010). Konsument i jego zachowania na rynku europejskim. Warszawa: PWE.
3.Kieżel, E., Smyczek, S. (red.). (2011). Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego. Warszawa: Placet.
4.Mazurek-Łopacińska, K. (2003). Zachowanie nabywców i ich konsekwencje marketingowe. Warszawa: PWN.
5.Mruk, H., Pilarczyk, B., Sławińska, M. (2012). Marketing. Koncepcje – strategie – trendy. Poznań: Wyd. UE w Poznaniu.
6.Perenc, J. (red.). (2008). Podstawy marketingu. Problemy na dziś i jutro. Szczecin: Wyd. Naukowe US.
7.Rosa, G., Peszko, K., Chrąchol, U. (2015). Zachowanie konsumentów a budowanie relacji na rynku edukacji wyższej. Handel Wewnętrzny, 3 (355).
8.Rudnicki, L. (2012). Zachowania konsumentów na rynku. Warszawa: PWE.
9.Witek, J. (2011). Zachowania konsumentów – wyzwaniem rynku. W: G. Rosa, J. Perenc (red.), Zachowania nabywców. Szczecin: Wyd. Naukowe US.
10.Żurawik, B., Żurawik, W. (1996). Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWE.