Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2017.48/1-06
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 48/1 2017
Komunikacja wewnętrzna w organizacji – wybrane aspekty
(INTERNAL COMMUNICATION IN AN ORGANISATION – SELECTED ASPECTS)

Authors: Ewa Mazur-Wierzbicka
Uniwersytet Szczeciński
Keywords: internal communication communication audit internal communication experts
Data publikacji całości:2017
Page range:10 (69-78)
Klasyfikacja JEL: M12 M54
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

This paper is an opportunity to discuss how internal communication works in organisations. The main article objective is to assess how selected aspects of internal communication work in organisations. In order to meet the main article objective two detailed objectives have been determined, namely: to identify persons/departments responsible for internal communication in organisations as well as to assess selected aspects of planning and measuring activities aimed at communication at organisations. This paper is based on the relevant literature and reports related to the results of internal communication studies.
Download file

Article file

Bibliography

1.Emplo (2017). Efektywność zaczyna się od komunikacji wewnętrznej. Raport dla menedżerów na podstawie badania pracowników. Pobrane z: https://emplo.com/e-book/przewodnik-o-komunikacji-dla-managera-pl/#lp-pom-form-118.
2.Gatehouse (2015). State of the Sector 2014–2015. Internal Communication & Employee Engagement. London: Gatehouse.
3.Gatehouse (2016). State of the Sector. Internal Communication & Employee Engagement. T. 8. London: Gatehouse.
4.Gatehouse (2017). State of the Sector. Internal Communication & Employee Engagement. T. 9. London: Gatehouse.
5.Gavlas, A. (2008). Firma otwarta na komunikację. Marketing w Praktyce, 2, 91–93.
6.Goban-Klas, T. (1997). Public relations, czyli promocja reputacji. Warszawa: Business Press.
7.Grabosz, J. (2014). Audyt komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie: propozycja narzędzia diagnostycznego. W: B.A. Basińska, I. Garnik (red.), Zarządzanie informacyjnym środowiskiem pracy (s. 37–55). Gdańsk: Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
8.Krynicka-Duszyńska, M. (2010). Komunikacja w sytuacji kryzysowej, plan komunikacji. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 131, 81–93.
9.Martis-Consulting (2015). Rola kadry kierowniczej w komunikacji wewnętrznej. Warszawa: Martis-Consulting.
10.Michałek, W. (2017). Efektywny system komunikacji. Pobrane z: http://wikconsulting.pl/efektywny-system-komunikacji (4.01.2017).
11.Olsztyńska, A. (2005). Marketing wewnętrzny w przedsiębiorstwie. Koncepcja i narzędzia wspomagające integrację działań wewnętrznych organizacji. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
12.Penc, J. (2001). Kreowanie zachowań w organizacji. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
13.Potocki, A., Winkler, R., Żbikowska A. (2011). Komunikowanie w organizacjach gospodarczych. Warszawa: Difin.
14.Tourish, D., Hargie, O. (2000), Strategy, research and pedagogy. The role of audits. W: O. Hargie, D. Tourish (red.), Handbook of communication audits for organizations (s. 293–314). New York: Routledge.
15.Verghese, A.K. (2012). Internal communications. Insights, practices, and models. New Delhi: Sage.