Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2017.47/3-18
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 47/3 2017
Perspektywy realizacji zasad Wikinomii w administracji publicznej w Polsce
(Perspectives of implementing principles of wikinomics in Polish public administration)

Authors: Aleksander Jakimowicz
Polska Akademia Nauk, Instytut Nauk Ekonomicznych

Daniel Rzeczkowski
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: principles of prosumption public administration correspondence analysis platforms for participation
Data publikacji całości:2017
Page range:12 (221-232)
Klasyfikacja JEL: H83 C44
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The basic wikonomic business patterns that can be applied in public administration include prosumption and platforms for participation. They are complementary to each other. The article presents an evaluation of the rationale behind the application of ten proposed prosumption principles in the public administration sector. The conclusions are based on opinions expressed by clients of municipal public administration offices. Additionally, the possibility of transforming municipal websites into social platforms for participation was examined. With this aim in view, ten new criteria of website functionality were proposed.
Download file

Article file

Bibliography

1.Greenacre, M. (2010). Biplots in Practice. Bilbao: Fundación BBVA.
2.Greenacre, M. (2007). Correspondence Analysis in Practice. Boca Raton: Chapman & Hall/CRC.
3.Jakimowicz, A., Rzeczkowski, D. (2016). Prosumption in the Public Administration Sector. Acta Physica Polonica A, 129 (5), 1011–1017. DOI: 10.12693/APhysPolA.129.1011.
4.Lezki, Ş., Aydin, S., Er, F. (2015). A Solution to Rational Decision Making Via Compositional Data Analysis: A Case Study Using Students Cellular Phone Tendencies. Alphanumeric Journal, 3 (1), 59–66. DOI: http://dx.doi.org/10.17093/aj.2015.3.1.5000107125.
5.Muth, J.F. (1961). Rational Expectations and the Theory of Price Movements. Econometrica, 29 (3), 315–335.
6.Parasuraman, A., Zeithaml, V.A., Berry, L.L. (1985). A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research. The Journal of Marketing, 49 (Fall), 41–50.
7.Rzeczkowski, D. (2014). Potencjał innowacyjności sektora administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
8.Shahin, A., Samea, M. (2010). Developing the Models of Service Quality Gaps: A Critical Discussion. Business Management and Strategy, 1 (1), 1–11.
9.Stanisz, A. (2007). Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem Statistica PL na przykładach z medycyny. T. 3: Analizy wielowymiarowe. Kraków: StatSoft Polska.
10.Tapscott, D., Williams, A.D. (2011). Makrowikinomia. Reset świata i biznesu. Warszawa: Studio Emka.
11.Toffler, A. (1986). Trzecia fala. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
12.Tomczyk, E. (2004). Racjonalność oczekiwań. Metody i analiza danych jakościowych. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.