Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733    OAI    DOI: 10.18276/sip.2019.55-12
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 55 2019
Kryteria oceny jakości w procesie obsługi pasażerów komunikacji zbiorowej w wybranych organizacjach transportu miejskiego
(Quality assessment criteria in the process of collective communication of passengers in selected urban transport organizations)

Authors: Małgorzata Chojnacka ORCID
Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim
Keywords: criteria for assessing the quality of transport by public transport urban transport customer satisfaction
Data publikacji całości:2019
Page range:10 (143-152)
Klasyfikacja JEL: R40 D12 L99
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article presents the results of research about customer service criteria in urban transport in Poland. On their basis, the criteria used by this group of respondents was to measure customer satisfaction are described. Respondents also indicated criteria that they think may be important for passengers.
Download file

Article file

Bibliography

1.Grzelec, K. (2013). Bezpłatna komunikacja miejska – cele oraz uwarunkowania jej wprowadzenia i funkcjonowania. Transport Miejski i Regionalny, 4, 4–11.
2.Havas Worldwide (2014). Nowy typ konsumentów. Gospodarka oparta na współdziałaniu. Raport Prosumer. Warszawa. Pobrano z:
3.http://crnavigator.com/materialy/baza- dok/389.pdf (8.09.2016).
4.Hebel, K. (2011). Zachowania transportowe jako rodzaj zachowań podmiotów rynkowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Ekonomia
5.Transportu Lądowego, 41, 167–179.
6.King, B. (2013). Bank 3.0. Warszawa: Studio EMKA.
7.Milenewicz, B.J., Halicka, K. (2011). Ocena jakości usług w transporcie zbiorowym na przykładzie Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Ekonomy and Management, 4, 76–86.
8.Muślewski, Ł. (2013). Kryterialna ocena jakości działania systemu transportu miejskiego.
9.The Archives of Automotive Engineering – Archiwum Motoryzacji, 62/4, 161–176. ZKM Gdynia (2013).
10.Preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni. Raport z badań. Zarząd Komunikacji Miejskiej Gdynia. Pobrano z: http://www.zkmgdynia.pl
11.(8.09.2016).
12.Suchorzewski, W. (2004). Kierunki poprawy jakości lokalnego transportu zbiorowego. Zbiór referatów XX Krajowego Zjazdu Komunikacji Miejskiej IGKM. Warszawa.
13.Szołtysek, J. (2007). Podstawy logistyki miejskiej. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
14.Wolny, R. (2013). Prosunpcja i prosument. Konsumpcja i Rozwój, 1, 152–163. Wyszomirski, O. (2008). Transport miejski. Ekonomika i organizacja. Gdańsk:
15.Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.