Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.44-36
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 3 (44) 2016
Deklaracje i zachowania przedsiębiorców handlu detalicznego w zakresie podnoszenia kwalifikacji pracowników
(Declarations and Behaviour of Retailers Concerning Improving Qualifications of Employees)

Authors: Piotr Cyrek
Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Ekonomii
Keywords: retail trade trade personnel qualifications of employees
Data publikacji całości:2016
Page range:13 (393-405)
Klasyfikacja JEL: L81 M31 M51 M54
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

In the article an attempt was made to identify opinions of entrepreneurs operating in Podkarpackie voivodeship about importance of qualifications of employees in retail trade entities as well as real actions aimed at improving competences of the employed. Although about 65% respondents specified education as important factor of employee and almost 75% entrepreneurs declared that improving qualification is at least important, only a half of them gave any kind of support to employees to improve their competences. Entrepreneurs hardly ever have used any other methods of support than traditional ones, such as training and courses.
Download file

Article file

Bibliography

1.Adamska-Chudzińska, M. (2014). Konkurencyjność przedsiębiorstwa oparta na wartości relacji z interesariuszami. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 37 (1), 296‒305.
2.Adamska-Chudzińska, M. (2015). Prospołeczność w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa – niedoceniony czynnik wzrostu gospodarczego. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 41 (1), 264‒275.
3.Cyrek, M. (2012). Rozwój sektora usług a gospodarka oparta na wiedzy. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
4.Cyrek, P. (2003). Handel detaliczny w opinii mieszkańców miast i wsi. W: A. Czudec (red.), Regionalne uwarunkowania ekonomicznego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich (t. 2). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
5.Cyrek, P. (2014a). Diagnoza zasobów ludzkich i perspektywy zatrudnienia w przedsiębiorstwach handlu detalicznego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 823, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 34, 259‒272.
6.Cyrek, P. (2014b). Dysproporcje w poziomie oferty handlowej w województwie podkarpackim. Część III. Ocena personelu sprzedażowego podmiotów detalicznych. Handel Wewnętrzny, 3 (350), 80‒92.
7.Dietl, J. (1991). Handel we współczesnej gospodarce. Instytucje, organizacja, technologia, strategia. Warszawa: PWE.
8.Moulinier, R. (2007). Techniki sprzedaży. Warszawa: PWE.
9.Pawlak, J. (2014). Budowanie odpowiedzialności i integralności zespołu przez zwiększanie partycypacji pracowników w celach i zadaniach organizacji. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy 38 (2), 298‒307.
10.Sławińska, M. (1998). Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa handlowego. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
11.Szulce, H. (1998). Struktury i strategie w handlu. Warszawa: PWE.