Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-16
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Nowoczesne narzędzia komunikacji marketingowej w kreowaniu wizerunku regionu
(Modern Instruments of Marketing Communication in Creating the Image of a Region)

Authors: Krystyna Mazurek-Łopacińska
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych

Magdalena Sobocińska
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: new media city placement culture tourism image of a region marketing communication territorial marketing
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (183-192)
Klasyfikacja JEL: M30 O10
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The socio-economic changes currently underway lead to competition not only between companies but also between cities, regions or other forms of spatial organization. The aim of the article is to show new forms of marketing communication that help create the image of the region. Considering the increasing role of culture tourism and the high importance attributed to tourists and a target segment for territorial marketing activities, special attention in the article was given to city placement. Realization of the aim of this article required considering also the role of the internet in the promotion of cities and regions. The article is based on literature studies and an analysis of communication activities leading to the creation of image of selected regions.

Download file

Article file

Bibliography

1.Alejziak, W. (1999). Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku. Kraków: Wydawnictwo Albis.
2.Ashworth, G.J., Voogd, H. (1990). Selling the city: marketing approaches in public sector urban planning. London: Belhaven Press.
3.Domański, T. (1997). Marketing terytorialny – wybrane aspekty praktyczne. W: T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Łódź: Centrum Badań i Studiów Francuskich Uniwersytetu Łódzkiego.
4.Florek, M. (2014). Kapitał marki miasta zorientowany na konsumenta. Źródła i pomiar. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
5.Jewtuchowicz, A. (2005). Terytorium i współczesne dylematy jego rozwoju. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
6.Jędrysiak, T. (2008). Turystyka kulturowa. Warszawa: PWE.
7.Kępiński, Ł., Kordowski, M., Sałkowski, D., Sztubecki, K. (2015). Marketing internetowy. Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
8.Mazurek, G. (2012). Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
9.Niezgoda, A., Zmyślony, P. (2006). Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
10.Polski Instytut Sztuki Filmowej (21.05.2016). Pobrano z: https://www.pisf.pl/rynek-filmowy/rynek-filmowy/regionalne-fundusze-filmowe.
11.Prahalad ,C.K., Ramaswamy, V. (2004). The future of competition. Co-creating unique value with customers. Boston: Harvard Business School Press.
12.Proszowska-Sala, A., Florek, M. (2010). Promocja miast. Nowa perspektywa. Warszawa: Wydawnictwo Ströer.
13.Szromnik, A. (2004). Marketing terytorialny. Problemy kształtowania strategii marketingowej miast i regionów. W: K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania przestrzenne rynku i konsumpcji a polityka regionalna Unii Europejskiej. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
14.Szromnik, A. (2007). Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Kraków: Wolter Kluwer Business.
15.Szromnik, A. (2015). Strategia city placement w systemie innowacji marketingowych – cz. 2. Marketing i Rynek, 9, 4‒10.
16.Taranko, T. (2015). Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
17.Żabińska, T. (2014). Pojęcie turystyki kulturowej. W: J. Gołuchowski, Z. Spyra (red.), Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej (s. 17‒19). Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.