Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-18
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Narzędzia marketingowe zagranicznych convention bureaus – studia przypadków
(Marketing Tools Used by Foreign Convention Bureaus ‒ Case Studies)

Authors: Beata Paliś
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Zarządzania
Keywords: meetings industry territorial marketing meetings industry marketing convention bureau
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (203-212)
Klasyfikacja JEL: M31 Z32 Z33
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The aim of the article is to provide a method for implementing marketing in the area of the meetings industry by foreign convention bureaus. At the beginning the author discusses the subject issue in theoretical terms. The author selects examples of foreign convention bureaus and presents the tools used in marketing of the meetings industry. The proper activities, that are taken in the area of the meetings industry marketing, have an impact on the number of business meetings in the city or region. So, these actions can bring tangible results in terms of increased revenues of the tourist destination.
Download file

Article file

Bibliography

1.About ICCA (26.05.2016). Pobrano z: www.iccaworld.com/abouticca.cfm.
2.Berbeka, J, Borodako, K., Niemczyk, A., Seweryn, R. (2013). Przemysł spotkań w Krakowie oraz Małopolsce w 2012 roku. Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
3.Celuch, K. (2015). Międzynarodowy przemysł spotkań jako przykład działań na rzecz intensyfikacji wykorzystania przestrzeni turystycznej. Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula, 40, 18‒28.
4.Crouch, G.I., Ritchie, J.R.B. (1999). Tourism, competitiveness, and societal prosperity. Journal of Business Research, 44 (1), 137‒152.
5.Davidson, R. (24.05.2016). Współczesne trendy w przemyśle spotkań. Pobrano z: www.eventmapa.pl/gosc/249/rob-davidson#.V9k-mK1Tb-F.
6.Davidson, R., Cope, B. (2003), Turystyka biznesowa. Konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna. Warszawa: Polska Organizacja Turystyczna.
7.http://businesseventstokyo.org/ (26.05.2016).
8.http://meetings.seetorontonow.com/ (26.05.2016).
9.http://visitdetroit.com/ (26.05.2016).
10.Kotler, Ph. (1994). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & S-ka.
11.Medlik, S. (1995). Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
12.Niezgoda, A. (2011). Możliwości wykorzystania marketingu miejsc na obszarze recepcji turystycznej – istota i problemy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 663, Ekonomiczne Problemy Usług, 75, 393‒406.
13.Paliś, B. (2015). Przemysł spotkań a ewolucja wizerunku miasta na przykładzie Krakowa. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 867, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 40, 55‒69.
14.Szromnik, A. (2007). Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Kraków: Wolters Kluwer Polska.
15.Raftowicz-Filipkiewicz, M. (2013). Marketing terytorialny jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej gmin Doliny Baryczy. Nauki o Zarządzaniu. Management Sciences, 1 (14), 57‒68.
16.Wróblewski, S. (red.). (2014). Stowarzyszenia profesjonalne w tworzeniu przemysłu spotkań w Polsce. Warszawa: Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce”.
17.www.choosechicago.com/meeting-professionals/ (26.05.2016).
18.www.newyorkmeetings.com/cvb/new-york-city/ (26.05.2016).
19.www.yoursingapore.com/mice/en/about-us/about-secb.html (26.05.2016).